Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lemania 105

Diskussion i 'Vintage' startad av Julian Rex, 26 november 2014.

1. Julian Rex
    Trådstartare

Julian Rex Bonde

Vad tror den samlade kompetensen på forumet om denna guld-Lemania från polsk tradera-motsvarighet? Klockan ska enligt beskrivning från säljaren fungera felfritt. Jag har försökt googla efter referenser, och hittar förvisso många liknande (bl.a. två ute på ebay nu), men ingen med just denna kombination av visare och index, men det behöver ju inte betyda att det aldrig funnits. Vad tror ni om rimligt värde/pris?

http://pokazywarka.pl/8rriki/

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du måste ha stora bollar som ens överväger att köpa vintage från Polen. :D

Maro och Grafton gillar detta.
  3. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är det inte väldigt klumpiga minut- och timvisare till den tavlan?

4. Julian Rex
    Trådstartare

Julian Rex Bonde

Well, jag har själv polskt påbrå, så passa dig så jag inte skickar mina torpedkompisar på dig. ;)
    Jo, det var bl.a. det och att glaset/glasringen inte riktigt stämde med vad jag hittade på google som gjorde mig fundersam. Jag har inte tänkt bjuda på den, men var nyfiken på vad folk tyckte. Prisspridningen på ebay/chrono24 verkar dessutom vara enorm. Den här ser ut att gå för drygt 2000 spänn.

Finns för övrigt massor med vintage på den här auktionssidan, en hel del väl hårt "renoverat" och Franken, men även en hel del som verkar kosher. Jag kan ju språket, så det underlättar lite i bedömningarna. Och för de som gillar gammalt sovjetiskt mögel finns det mängder. Jag hjälper gärna till med språket etc om någon vill det. Sidan heter www.allegro.pl

Aquaracer2, eriksson850, Anders W och 1 annan gillar detta.
  5. yonsson

Från:
    GBG
    Tänkte såklart på att många frankens byggs ihop i Polen eller Singapore.

6. Turbotom

Turbotom Bonde

Jag tänkte direkt på den tråden som handlade om någon som köpte en Omega från C24 där säljaren fanns i Polen.

Klockan du länkar till verkar fin!

7. Julian Rex
    Trådstartare

Julian Rex Bonde

Jo, tyvärr är väl misstänksamheten inte helt obefogad. Jag är själv per automatik skeptisk, hur seriösa vissa säljare än verkar på allegro... Synd dock om man ska missa något guldkorn på det sättet med tanke på att priserna överlag är lägre i Polen.

eriksson850 och yonsson gillar detta.
  8. yonsson

Från:
    GBG
    Har väl varit en hel del postproblem från Polen också...

9. Julian Rex
    Trådstartare

Julian Rex Bonde

Jo, det kan jag tänka mig. Jag skulle kunna lösa det genom att jag har nära släkt i Polen dit en vara kan levereras innan den skickas vidare till Sverige garanterat säkert och ärligt.

eriksson850 och yonsson gillar detta.