• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania British RAF mono-pusher chronograph, Cal. 2220

hejo

Panerai
You're welcome. Tycker Eterna inlägget blev bättre dock :)

Precis lika härliga båda två, älskar när man lägger ner tid och kopplar ihop historia, personer och saker till en helhet (kallas ju kunskap).
Det är precis detta som driver mitt klockintresse och så ger frugan en diagnosen Asberger light, jag fattar ingen ting o_O
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Precis lika härliga båda två, älskar när man lägger ner tid och kopplar ihop historia, personer och saker till en helhet (kallas ju kunskap).
Det är precis detta som driver mitt klockintresse och så ger frugan en diagnosen Asberger light, jag fattar ingen ting o_O
Haha, min tjej anser att jag borde skärmas av från omvärlden. Hon har försökt införa tider där jag ska låta bli allt som rör klockor.. har gått sådär.. haha
 
Senast ändrad:

Dt250

Rolex
Paneristi
hög klass på den, så fort man läser inlägg som håller denna höga kvalite så tänker man direkt en sådan måste jag ha.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Grymt fin.
Fråga; Pilen som ofta ses på militärur. Använder man den till något eller vad symboliserar den?
When you start collecting antique military items you will inevitably run across theBritish Broad Arrow. This is a mark that was stamped, printed and engraved on countless military weapons and clothing. It signifies that these items were the property of the British Empire.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Var på AW igår, Lemanian på armen.. Står och beställer i baren, sitter en skäggig herre i 50års åldern bredvid..
Plötsligt säger han "Nice, I got one of those.." Hajar inte riktigt vad han menar men så pekar han på klockan.. "I got one of those.." Vi börjar snacka, visar sig att hans farsa varit pilot och deltagit i Suezkrisen samt nästan trettio år senare i Falklandskriget. Han hade ärvt tre klockor efter sin far varav en var likadan som min. Vad är oddsen???? Han var själv utbildad pilot men efter en olycka med granatsplitter så hade han blivit blind på ena ögat och var nu sjukpensionär.
Han flyttade till Jämtland för sju år sedan, "love of his life.." som han uttryckte det. Vi bytte nummer och förhoppningsvis ska vi ha en GTG :)
 

Knypplarn

Cartier
Var på AW igår, Lemanian på armen.. Står och beställer i baren, sitter en skäggig herre i 50års åldern bredvid..
Plötsligt säger han "Nice, I got one of those.." Hajar inte riktigt vad han menar men så pekar han på klockan.. "I got one of those.." Vi börjar snacka, visar sig att hans farsa varit pilot och deltagit i Suezkrisen samt nästan trettio år senare i Falklandskriget. Han hade ärvt tre klockor efter sin far varav en var likadan som min. Vad är oddsen???? Han var själv utbildad pilot men efter en olycka med granatsplitter så hade han blivit blind på ena ögat och var nu sjukpensionär.
Han flyttade till Jämtland för sju år sedan, "love of his life.." som han uttryckte det. Vi bytte nummer och förhoppningsvis ska vi ha en GTG :)
Dussinklocka :D Kul story dock!
 

Diogenes

Cartier
Vilken tur, man vill ju inte att det ska bli ett för långt och jobbigt inlägg :) Då kanske tråden från dagen innan passar dig också :)
https://klocksnack.se/threads/eterna-majetek-en-tidsresa.49637/
Jag har redan läst det inlägget ett par gånger. Vill inte sprida det "tunga" budskapet så jag avgränsade mig till Lemanian. Men, uppriktigt, vilka fantastiska klockor du har och vilka fantastiskt lärorika inlägg du författar. Jag hoppas på mer inom snar framtid!:)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Var på AW igår, Lemanian på armen.. Står och beställer i baren, sitter en skäggig herre i 50års åldern bredvid..
Plötsligt säger han "Nice, I got one of those.." Hajar inte riktigt vad han menar men så pekar han på klockan.. "I got one of those.." Vi börjar snacka, visar sig att hans farsa varit pilot och deltagit i Suezkrisen samt nästan trettio år senare i Falklandskriget. Han hade ärvt tre klockor efter sin far varav en var likadan som min. Vad är oddsen???? Han var själv utbildad pilot men efter en olycka med granatsplitter så hade han blivit blind på ena ögat och var nu sjukpensionär.
Han flyttade till Jämtland för sju år sedan, "love of his life.." som han uttryckte det. Vi bytte nummer och förhoppningsvis ska vi ha en GTG :)

därför jag aldrig skaffat nån.... ...man kan ju inte gå ut på ett bättre ställe utan att nån jävel ska ha samma klocka på armen...
singers-pink-and-shakira-in-same-dress-for-mtv-video-music-awards.jpg
 
Topp