• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania Tg 195

Denna skönhet landade hos mig igår, och tack vare en trevlig forumsmedlem så fick jag på ett nytt Nato idag.
Klar för att användas!
Tidigare ägare plockade ut denna -70 och har sedan dess använt den dagligen.

image.jpg
 

Maro

Audemars
Jäkla fina dom där!! Känns som väldig många har kommit upp till ytan på senaste!

Grattis grattis!!
 

hejo

Panerai
Snyggt o grattis!

Antar att det är en från 58-batchen?

Berätta gärna mer om klockans levnadsöde :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Grattis! en av de klockor jag saknar mest. fantastiskt ur som tickade sju-helsicke högt.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Tg 195 känns otippat heta inför sommaren 2015!

Grattis till en riktig klassiker!
 
Det stämmer väl. Klockan är den som annonserades ut på blocket.
Tidigare ägare plockade ut den -70, och använde den i tjänsten fram till mitten av 90-talet. Därefter fick han köpa ut klockan från försvaret.

Stämmer även att klockan är från -58.
Tavlan är magisk. Tropical och spider, en mix av brunt och koppar.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Det stämmer väl. Klockan är den som annonserades ut på blocket.
Tidigare ägare plockade ut den -70, och använde den i tjänsten fram till mitten av 90-talet. Därefter fick han köpa ut klockan från försvaret.

Stämmer även att klockan är från -58.
Tavlan är magisk. Tropical och spider, en mix av brunt och koppar.

Då gjorde du ett riktigt kap :) bra jobbat och kul att du är andra ägaren.
 

hejo

Panerai
Det stämmer väl. Klockan är den som annonserades ut på blocket.
Tidigare ägare plockade ut den -70, och använde den i tjänsten fram till mitten av 90-talet. Därefter fick han köpa ut klockan från försvaret.

Stämmer även att klockan är från -58.
Tavlan är magisk. Tropical och spider, en mix av brunt och koppar.


Intressant, de ur jag kommit i kontakt med har antingen sålts i den stora utrensningen (överskott) eller så är det anställda som tjuvat;) Att de fick köpa var nytt för mig, vet du vad han fick betala?

Grattis igen, sådan här historier spetsar till tillvaron :)
 

hejo

Panerai
Då gjorde du ett riktigt kap :) bra jobbat och kul att du är andra ägaren.


Tredje ägaren (Försvarsmakten, Blocketannonsören och nu ThomasSthlm) ;)
Eftersom uret plockades ut -70 så är det med största sannolikhet fler som haft den utkvitterad tidigare.

Har en historia där en officer fick en TG tilldelad när den var ny (-58) när han pensionerades i slutet av -60-talet
fick efterträdaren kvittera över klockan. Han som tog över den lämnade aldrig in den och nu mer lever klockan ett
behagligt liv i staterna.
 

fsdfsdf

Omega
Grattis till köpet!

Har sneglat på några ett bra tag nu själv.

Här på länken (får man länka ut så?) finns en klocka till salu. Dyr dock, inte klockrent skick - samt de gryniga bilderna hjälper inte att avgöra kvaliteten. Har varit i kontakt med säljaren som gör klart att prutmån ej finns då han nyligen sålt en till detta pris till en japan. Några kommentarer om denna klocka?
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Grattis till köpet!

Har sneglat på några ett bra tag nu själv.

Här på länken (får man länka ut så?) finns en klocka till salu. Dyr dock, inte klockrent skick - samt de gryniga bilderna hjälper inte att avgöra kvaliteten. Har varit i kontakt med säljaren som gör klart att prutmån ej finns då han nyligen sålt en till detta pris till en japan. Några kommentarer om denna klocka?
Åt helvete för dyr är min kommentar om denna klocka. Fast så tycker jag om rätt mycket nu för tiden som man tänkt köpa "nå'n gång, sen".:shifty:
 
Topp