• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania Viggen 5500 €

Diving

Breitling
Jag har en Lemania "viggen" klocka, M nummer samt tre kronor stämpeln finns, men är väldigt svaga (går att se med lupp). Denna klocka har använts av en yrkesofficer i och efter pension, därav är den nästan helt blank på baksidan. Originalarmbandet som (enligt mina källor) skall vara svart gummi eller nylån saknas, har ett brunt snyggt läderarmband idag (klockan används inte i vardagligt bruk idag).
Den fungerar bra, men jag står i valet och kvalet om jag skall lämna in den till en urmakare för att snygga till den ännu mer och justera så att knapparna går lite mjukare. Eller sälja den. Om någon är sugen att köpa den så hör av er. Sätter inget pris, men enligt Svenska forum samt internationella så är en rimlig summa mellan 35 000-45 000 kr. Vi får se hur jag gör :)
Lasse

Klockan såldes idag, jag är glad att den nya ägaren hade en bra anledning till sitt köp av klockan, priset den gick för stannar mellan mig och köparen.
Tack alla här på forumet för tips och stöd.
Vänligen
Lasse
 

hejo

Panerai
Hatten av, vi är nog många som är tacksamma för att vi fick hjälpa till. Klokt beslut!
Hoppas nya ägaren delar med sig av sin skönhet, för det gör ju vi :)
 

kk74

Breitling
2-Faktor
Har också en Lemania Viggen klocka och det vore jättetrevligt om någan har lust att berätta lite mer om dom? Läste i tråden här att det finns olika batcher och det vore kul om ni kan hjälpa mig att se från vilken min kommer? På baksidan finns tre kronor och ett M nummer men det syns endast väldigt tunt i vissa vinklar så det är svårt att se.
Där bandet, som inte är original sitter är det ingraverat 046. Som ni kan se på bilden finns det några repor i glaset och några tunna repor i ringen. Ringen är räfflad, om det hjälper till att identifiera den? Funkar fint, förutom att tidtagningen strular. När man stoppar den så åker visaren tillbaka med en gång. Funderar på att lämna in den på service men vet inte riktigt var. Tack på förhand!
IMG_0061.JPG
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Har också en Lemania Viggen klocka och det vore jättetrevligt om någan har lust att berätta lite mer om dom? Läste i tråden här att det finns olika batcher och det vore kul om ni kan hjälpa mig att se från vilken min kommer? På baksidan finns tre kronor och ett M nummer men det syns endast väldigt tunt i vissa vinklar så det är svårt att se.
Där bandet, som inte är original sitter är det ingraverat 046. Som ni kan se på bilden finns det några repor i glaset och några tunna repor i ringen. Ringen är räfflad, om det hjälper till att identifiera den? Funkar fint, förutom att tidtagningen strular. När man stoppar den så åker visaren tillbaka med en gång. Funderar på att lämna in den på service men vet inte riktigt var. Tack på förhand!
IMG_0061.JPG
Var bor du?
 
Topp