• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania Viggen

hejo

Panerai
Fast kanske lite synd att de väljer att lyfta fram ett ex med kronosekund från en Speedy utan att det nämns någonstans, inte ens hos säljaren.


Skarpt och helt rätt angående visaren.....

Prisutvecklingen på detta ur är helt sjukt men förmodligen följer den Vintage premium typ ggr 2..... eller vad vad var det
NiklasArvid skrev i ämnet för ett tag sedan...
 

Ragge

Cartier
Jag samlar stoppur av alla slag och har varit inne på militära sådana ett tag nu. Denna har ett förflutet i Svenska militären så vitt jag förstår. Upplysningar mottages tacksamt. Sitter ett Valjoux 321 verk i den.
militära stoppur sep 14 022.JPG
militära stoppur sep 14 023.JPG
 

Diving

Breitling
Otroligt fina era Viggen! Jag lär bara få drömma om en sådan. Men vill någon adoptera bort sin, så har jag lämplig nattförvaring :).
20140803_203539.jpg


Jag har en Lemania "viggen" klocka, M nummer samt tre kronor stämpeln finns, men är väldigt svaga (går att se med lupp). Denna klocka har använts av en officer inom flygvapnet samt efter pension, därav är den nästan helt blank på baksidan. Originalarmbandet som (enligt mina källor) skall vara svart gummi eller nylån saknas, har ett brunt läderarmband idag.
Den fungerar bra, men jag står i valet och kvalet om jag skall lämna in den till en urmakare för att snygga till den ännu mer, eller sälja den. Om någon är sugen att köpa den så hör av er. Sätter inget pris, men enligt Svenska forum samt internationella så är en rimlig summa mellan 35 000-45 000 kr.
Diving
 
Hej alla! Jag undrar om någon har en Lemania "Viggen" till salu? Skicka mig gärna ett PM och berätta vad ni har. Håller tummarna!

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    151.5 KB · Visningar: 84
Topp