• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lenny Kravitz designar Daytona

sjökvist

<—Axel Nilson
Allt Rolex gör är snyggt!

image.jpeg
Den där och ett par leopardfillingar, sen är man redo för en fredagskväll på byn
 

djanbin

Omega
Om vi ska lägga det på din nivå, har du lässvårigheter? I så fall ber jag såklart om ursäkt, lyteskomik är sällan roligt.

För övrigt bevisar du än en gång din okunskap. Man PVD:ar DLC. Än en gång, rekommenderar att du läser på lite mer.
OK lämna klockan till rolex och be dom reversera. De garvar och ger dig KF på "byt allt,
Se förtydligad post ovan, verkar behövas

Gör ner dig. Rolex eller AD gör ffs ingen "reversering", dessutom är bakboetten graverad. Verket är svärtat, rotorn saknas... Hela klockan måste bytas ut, alt skrota skiten, den dagen då "lesartisansbleh" gått i putten.

Men du kan väl starta nån reverseringsfirma och casha in, putte.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
OK lämna klockan till rolex och be dom reversera. De garvar och ger dig KF på "byt allt,


Gör ner dig. Rolex eller AD gör ffs ingen "reversering", dessutom är bakboetten graverad. Verket är svärtat, rotorn saknas... Hela klockan måste bytas ut, alt skrota skiten, den dagen då "lesartisansbleh" gått i putten.

Men du kan väl starta nån reverseringsfirma och casha in, putte.
Okej, ber om ursäkt, du har verkligen lässvårigheter.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Nä, du har verklighetsuppfattningssvårigheter. Men det är lugnt det finns kurser för sånt, kolla ABF.
Du har verkligen 0 koll, vilket du bevisat om & om igen(på väldigt kort tid dessutom). Sluta skäm ut dig.

1. Du vet inte att PVD är reversibelt.
2. Du vet inte var man gör PVD.
3. Du vet inte skillnad och samband mellan PVD och DLC.

Om jag ska förtydliga igen, så pratar jag om "vanliga" PVD, DLC-varianter. Som beskrivet fetstilt i min första post, något du helt lyckats missa 3 ggr i rad, vilket leder till slutsatsen att du har svårt att läsa.
Trevligt f.ö. och väldigt KS-anda-mässigt med name-calling.
 

djanbin

Omega
Du har verkligen 0 koll, vilket du bevisat om & om igen(på väldigt kort tid dessutom). Sluta skäm ut dig.

1. Du vet inte att PVD är reversibelt.
2. Du vet inte var man gör PVD.
3. Du vet inte skillnad och samband mellan PVD och DLC.

Om jag ska förtydliga igen, så pratar jag om "vanliga" PVD, DLC-varianter. Som beskrivet fetstilt i min första post, något du helt lyckats missa 3 ggr i rad, vilket leder till slutsatsen att du har svårt att läsa.

Ge dig putte. Skiten är värdelös, ingen reverserar nåt sånt, det är inte värt besväret. Dessutom måste den poleras om oavsett och alla delar bytas ut (förutom kanske krona och tryckknappar).
Det är en gimmick man lurar på några rika dumskallar sen lägger man ner, klart som korvspad. Somna om nu.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Ge dig putte. Skiten är värdelös, ingen reverserar nåt sånt, det är inte värt besväret. Dessutom måste den poleras om oavsett och alla delar bytas ut (förutom kanske krona och tryckknappar).
Det är en gimmick man lurar på några rika dumskallar sen lägger man ner, klart som korvspad. Somna om nu.
Herregud, du är riktigt efter alltså, som de som kommenterar på Facebook och gått på LHS, troll?

Har du ens provat att Googla? Tar liksom 30s att se att du har fel/0 koll.

EDIT: Vet du vad? Jag bjuder på en länk där du kan läsa på lite(extremt lättläst, just 4 U).

http://www.projectxdesigns.com/projectx-dlc-black-coating-case-bezel-bracelet/

För övrigt har det funnits i 40-50 år på klockor, så ingen "ny" grej, men det visste du antagligen inte heller, som allt annat ungefär.

Och för att förtydliga än mer, PVD:a DLC kostar 4-5t totalt, och revers-processen lika mycket.
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
Så om Rolex hade tillverkat den så hade den helt plötsligt varit en snygg klocka, trots identiskt utseende?
Nej. Det ena behöver inte utesluta det andra som en vis man brukar säga! Allt Rolex gör är inte snyggt (typ YM2 i helstål, eller för att trigga folk 114060/116610), men alla mods och aftermarket som görs på en Rolex är by default en hädelse och fult.
Leopard-Daytonan är för övrigt svinfet. Perfekt dressare som syns här:
IMG_2303.JPG
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nej. Det ena behöver inte utesluta det andra som en vis man brukar säga! Allt Rolex gör är inte snyggt (typ YM2 i helstål, eller för att trigga folk 114060/116610), men alla mods och aftermarket som görs på en Rolex är by default en hädelse och fult.
Leopard-Daytonan är för övrigt svinfet. Perfekt dressare som syns här:
IMG_2303.JPG

Den här är den snyggaste i line-up:en tycker jag.
Jag är avundsjuk på alla som har en sån.
Rolex-Yacht-Master-116655-268655-Everose-Gold-Ceramic-aBlogtoWatch-20.jpg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hade det varit Lemmy Kilmister så skulle jag ha sagt Rock n Roll, men Lenny Kravitz känns lite Lasse Berghagen.
 

Maro

Audemars
Va fan tråkrövar! Sjukt kul om någon vill slänga massa extra stålar på något som ingen annan tycker är ball! Älskar det!

Sen kommer alltid svarta klockor vara liiiiite coolare än alla andra.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Hehe köper man en klocka för 37000 euro som det står Lenny Kravitz på tavlan så har man nog inte alla indianer i kanoten.
 

TCB

Cartier
Faller inte mig i smaken. Jag är förvisso en konservativ surgubbe som överlag ogillar när kändisar/igenkänd:isar ska ge sig på att designa klockor eller ge sitt namn till en.
 
Topp