• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar efter 18-årspresent

Hulkian

Breitling
Hallå!
Jag fyller 18 om 2 veckor och är sugen på att köpa/få en klocka men vet dock inte vilken, har för tillfället en Tissot PRS516 automatisk, vilket jag gillar väldigt mycket! Har även en Gant klocka som jag även tycker om.
kollat lite på hamilton khaki field titanium och Victorinox classic chrono 0/100, men verkar vara svårt att få tag på hamilton i sverige, då dom inte har en enda auktoriserad säljare i sverige :S

tanken med tråden var iaf att få in lite tips på klockor, dock inte för dyra, max 10000? har inte några direkt krav då jag inte är säker på vad jag vill ha än, men den ska ha ett datum, gärna automatisk då jag fastnat för det.
 
Senast ändrad:

F-L-P

Panerai
Hallå!
Jag fyller 18 om 2 veckor och är sugen på att köpa/få en klocka men vet dock inte vilken, har för tillfället en Tissot PRS516 automatisk, vilket jag gillar väldigt mycket! Har även en Gant klocka som jag även tycker om.
kollat lite på hamilton khaki field titanium och Victorinox classic chrono 0/100, men verkar vara svårt att få tag på hamilton i sverige, då dom inte har en enda auktoriserad säljare i sverige :S

tanken med tråden var iaf att få in lite tips på klockor, dock inte för dyra, max 10000? har inte några direkt krav då jag inte är säker på vad jag vill ha än, men den ska ha ett datum, gärna automatisk då jag fastnat för det.

Hamilton tycker jag att man springer på lite till och från på stjärnurmakarna och liknade.. Var bor du?
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Ett varningens ord bara. Jag har öppnat många Gant-klockor i mina dagar, du har inget av intresse på insidan även om själva klockan kan ha en stilren design. Det sitter mest platringar och i mitten ett litet litet kinaverk. Tänk långsiktigt. Tissot har ju fina klockor till bra priser, men som jag har förstått det så har de billigare ETA-verk i prisklasser upp till ca. 4-5000 medan märken som Certina håller bättre ETA-verk även i billigare modeller.
 
Topp