• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar efter en dykarklocka

Bollinger

Breitling
Hejsan på er.
Nu är det så här, jag är sugen på att köpa en ny klocka. Då min gamla (Triwa Nevil) har gått sönder. Det jag letar efter är en dykarklocka & jag har en budget på ca 3000kr.
Då har jag några frågor till er som jag skulle vara tacksam om ni tog er tid och svarade på.
1. Är Seiko diver skx007 & skx009 ett bra val?
2. Om det inte är ett bra val, vad rekommenderar ni då?
3. Vart ifrån ska jag beställa? Alltså vilka sidor är legit, vilka sidor har kortast leverans tid osv..
4. Jag har hört att armbandet (jubilee armbandet) som man får när man köper en skx007k2 eller skx009k2 inte är särskillt bra. Är det värt att köpa en med ett oyster armband? Alltså denna:http://www.skywatches.com.sg/review...matic-scuba-diver-s-watch-skx007k2-skx007.htm
Den kostar ca 2400kr istället för ca 2000kr.
6. Bara mata mig med information, historier och tips om dykarklockor!
Tack på förhand!!!
 
Låter som rätt väg att gå. SKX007/9 är ett jättebra val i den prisklassen. Precis som du säger kan jubileet kännas lite rassligt och tråkigt, men med ett oyster eller liknande så blir det en helt annan klocka! Eller varför inte natoband nu på sommaren!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ett annat tips är SKA371, även kallad BFK. Används enligt säkra källor av Israeli Special Forces och Brittiska SAS. Hyfsade referenser :D. Finns nya för 2,5-3t, kinetic drive.
 

Buckshot

Panerai
1. Ja
2. Det finns ju Orient Mako, Casio, Citizen t.ex
3. Creation watches, Long Island Watch, Serious Watches m.fl.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Kör på SKX! Ångrar du dig så säljer du den på 5 röda för nästan samma peng du betalade.
 

Klave

Omega
Kör på Jubilee! Man lär sig älska det. :)

Andra alternativ:
Nya turtle SRP777
Screen+Shot+2016-01-10+at+9.54.10+AM.png


SNZH53
1_316.jpg

Citizen NY0040
ny0040-09e_4_1_1_1.jpg

Bilder lånade från internet.
 

hannes

Omega
Har inget ont att säga om min SKX, mycket prisvärd klocka. Köp ett oyster samt några naton så har du väldigt mycket glädje runt handleden!
Beställde min från watchhubs!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade köpt en Orient Mako 2. Finns i svart och blå urtavla.
Enligt mig mycket snyggare klocka än SKX007/009. Ligger på runt 1800-2000kr.
Passar grymt bra på nato också.

Inhouse-verk (automatisk+manuell uppdragning med hacking seconds). 200m, 41mm diameter. Grym.

Screen Shot 2016-07-25 at 19.34.05.png
 

Bollinger

Breitling
Jag hade köpt en Orient Mako 2. Finns i svart och blå urtavla.
Enligt mig mycket snyggare klocka än SKX007/009. Ligger på runt 1800-2000kr.
Passar grymt bra på nato också.

Inhouse-verk (automatisk+manuell uppdragning med hacking seconds). 200m, 41mm diameter. Grym.

Screen Shot 2016-07-25 at 19.34.05.png
Hmm, ser snygg ut. Jag föredrar nog dock seiko utseendemässigt, & lyckas inte hitta denna mako på någon bra sida.. :/
 

Peanutboy

Omega
Håller med alla ovanstående en SKX007:a är en av dom mest prisvärda klockorna. Band/länk etc kan du alltid byta efter tycke o smak. Isofrane band sitter som en smäck på dom!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Köpte min Aqualand från Skywatches. Snabb och bra leverans. Absolut inget att klaga på. Räkna dock med att det på paketets uppgivna värde kommer att tillkomma svensk moms.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tror det tog från beställning lördag kväll, så skickades den under söndagen, och var framme på onsdagen, om jag inte missminner mig.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hmm. Insåg just nu när jag skulle kolla, att jag misstog mig. Tvekade mellan Skywatches och Creation Watches. Valde det senare, så allt jag skrev gäller Creation Watches. Där valde jag DHL Express.
Det har varit problem med Creation för en del då de köpt SKX007, sök så hittar du mer info. För min del gick det dock perfekt med min Aqualand.
 
Topp