• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar efter instegsrolex, hjälp!

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag ska inte köpa nån Rolex, men det är intressant att spåna lite, läste nån artikel om Paul Newman Rolexen att den har blivit dyr idag för att den inte var så populär när det begav sig osv. eller om det var nåt med fel typsnitt på den eller nåt?

Vad jag vill komma till är ju att det är kul med nåt unikt, svarata Rolex Sub lär väl finnas ett helt gäng av både nu och i framtiden och är inte lika unikt.
PN fick sitt smeknamn och blev 'värdefull' bara för att Paul Newman ägde en sådan. Ingen logik alls förutom en uppfunnen hype.
 

Icaras

Rolex
Tack alla! Är riktigt nöjd med valet och dealen! Börjar dock redan nu bli indoktrinerad och kommer således börja snegla på en 39mm framöver. Haha.. Visste att jag skulle "åka dit"!

Vad gäller frugan hemma var det 100% medhåll. "Klart du skall unna dig en klocka om du vill. Så länge vi reser till höst o vinter". Ja, det gör vi!
Så hon är en keeper med andra ord? :)
 

Dabe

Breitling
Så hon är en keeper med andra ord? :)

Haha...om du syftar på vad jag tänker om vad "keeper" innebär, så definitivt! Här är det bara klockor som skall bytas ut framöver..

Gällande resmål så är Kolmården avverkat i år. Och avseende kostnad så blir det Spanien/Grekland, vilket i sig fan är billigare än Kolmården en weekend. Familj, 2+2 med övernattning med allt vad det innebär är ta mig tusan en halv Rolle.. Galet.
 

Icaras

Rolex
Gällande resmål så är Kolmården avverkat i år. Och avseende kostnad så blir det Spanien/Grekland, vilket i sig fan är billigare än Kolmården en weekend. Familj, 2+2 med övernattning med allt vad det innebär är ta mig tusan en halv Rolle.. Galet.
Ajaj tänker du i dessa banor kommer det snart att gå utför... du ser ju hur det gått för oss andra :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag rekommenderar safirglas, men det är som sagt bara min personliga preferens.
Helt vansinnigt fel om du frågar mig. Rolex har inte ens AR under sina safirglas så läsbarheten sabbas fullständigt. Med plexi får man MYCKET färre reflektioner och dessutom en kupning som får ljuset att leka på urtavlan.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Helt vansinnigt fel om du frågar mig. Rolex har inte ens AR under sina safirglas så läsbarheten sabbas fullständigt. Med plexi får man MYCKET färre reflektioner och dessutom en kupning som får ljuset att leka på urtavlan.
Jag läste idag att de inte kör AR för att ingen förutom ägaren ska kunna åka snålskjuts på ägarens rolex. Bästa jag läst idag :D
 
Topp