• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar en halvsportig beater för max 40tkr

haZe

Omega
Hej,
jag skulle vilja få lite tips på schyssta klockor som inte är allt för dressade men inte heller allt för sportiga. Jag har en maxbudget på ca 40tkr och vill gärna ha råd med cert. Ogärna Rolex eller Omega, men där kanske jag måste tänka om?

Tack för alla tips!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Panerai? ;)

annars som Chrisse säger, så verkar Ingenieuren vara ett grymt alternativ

Kan man räkna JLC Master Control till "beaters"? Har tittat mycket på dem men varit rädd att de är lite väl känsliga kanske. IWC Ingenieur gillar jag skarpt!

Master controllen tål nog det mesta, men jag hade inte riktigt heller kallat den för beater :p däremot JLC master compressor med verken som är såkallat "autotractors" (http://www.thepurists.net/Patrons/Members/wsw/jlc_at/jlc975finweb.htm) är ruggigt stabila! Jag var jättenöjd med min master compressor dualmatic jag hade tidigare
 

hollow123

Rolex
IWC 3239 perfekt!
Här provar jag den hos Jarl Sandin
image.jpg

image.jpg
 

haZe

Omega
Ett annat problem med Master Controllern är den futtiga diametern, visst är den ca 36-38mm?

Både JLC Master Compressor och Panerai är "upptagna" av kollegor, känns ju sådär att komma springandes med samma dinka när jag ändå letat så pass länge.. dumheter kanske? :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
IWC'n är ett mycket bra val. Jag äger en själv och kan gå i god för det. Det enda man bör kolla noga innan är att man lyckas få till en skön passform på länken då den inte går att justera särskilt mycket.
 

Nexus

Panerai
En beggad Sub borde du väl kunna hitta i det prisläget? Såg att du inte var helt taggad på Rolex, men det finns en överhängande risk att du kommer ändra åsikt när du väl får möjlighet att trä den runt handleden.
 

haZe

Omega
En beggad Sub borde du väl kunna hitta i det prisläget? Såg att du inte var helt taggad på Rolex, men det finns en överhängande risk att du kommer ändra åsikt när du väl får möjlighet att trä den runt handleden.

Jo dom säger det.. men får jag verkligen en sub med papper till det priset?

Ju mer jag Googlar desto bättre känns det med en Ingenieur. Är det vansinne att bära något annat än originallänken till den tycker ni?

IWC'n är ett mycket bra val. Jag äger en själv och kan gå i god för det. Det enda man bör kolla noga innan är att man lyckas få till en skön passform på länken då den inte går att justera särskilt mycket.

Betyder det att det är minimal stretch i länken och att den kan sitta dåligt om man har en handledsstorlek "mitt emellan" två länkar?
 

haZe

Omega
Ja, det är ett ganska vanligt problem med Ingenjören som har ett AT 3290 bracelet vad jag hittar. Men det är bara att testa i butik :)

Uppfattat, får bli en sväng till NK/Nymans imorgon och kolla storleken. Någon som vill utbilda mig på punkten "nytt armband" till sin Ingenieur? Dumheter?
 

Icaras

Rolex
Ett annat problem med Master Controllern är den futtiga diametern, visst är den ca 36-38mm?

Både JLC Master Compressor och Panerai är "upptagna" av kollegor, känns ju sådär att komma springandes med samma dinka när jag ändå letat så pass länge.. dumheter kanske? :)
Om det känns futtigt med 38-40mm är det brattar som gäller :D.

Tycker att du ska skita i om någon annan har en likadan klocka. Den klocka som du inte kan sluta tänka på innan du lägger dig är den rätta.
Många klockor kan skilja rejält endast pga olika tavlor. T.ex DJ/DD med alla olika tavlor, Explorer II med svart eller vit tavla etc. :)
 

haZe

Omega
Samma här! hojta till om du vill kolla och prova min!

Edit: glömde att citera dig!

Schysst, det kanske jag gör!
Om det känns futtigt med 38-40mm är det brattar som gäller :D.

Tycker att du ska skita i om någon annan har en likadan klocka. Den klocka som du inte kan sluta tänka på innan du lägger dig är den rätta.
Många klockor kan skilja rejält endast pga olika tavlor. T.ex DJ/DD med alla olika tavlor, Explorer II med svart eller vit tavla etc. :)

Haha fast nu var det ju snarare 36-38 som kändes för futtigt. Ingen Bratte här inte. :) De klockor som jag inte kan sluta tänka på är på tok för dyra för att tillåtas vara "de rätta" just nu, men en vacker dag så! :)
 

haZe

Omega
Aqutimern!
Världens bästa toolwatch.
3eeeebae3831e651932257d9b4e8e008.jpg

Gör det inte så svårt för mig nu! :) Vilken referens är det där? Ser inte ut som gul innerring på den?

Edit: Ser ut som en 3548, visst? Ser att den ligger nästan 10tkr billigare än Ingenieur med box & papper, plus att den är på 42mm istället. Vad ser ni andra för fördelar (förutom smaksaken i designen såklart) med en Ingenieur framför en Aquatimer som denna, just med tanke på prisskillnaden?
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Ingy 323906 eller explorer 2 med vit urtavla är jävligt trevliga! Någon utav dessa blir förövrigt nog min nästa klocka!
 
Topp