• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar en halvsportig beater för max 40tkr

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Du är ute efter en kontorsbeater helt enkelt..
image.jpg
Fyfan vad du frestar en med denna bild...
Blir in om klockhandlarn på Kastrup påväg hem idag för att klämma lite till på den :)
 

JimmyVai

Omega
Varför inte en Tudor? Jag kör med en Heritage Ranger på 41mm, här tillsammans med min dotter som spyr på den hela tiden (sköljer av den i vatten) så den fyller nog dina krav på vardagsbeater :)
ImageUploadedByTapatalk1418217351.588264.jpg


Just ja, kostar ca 25 000kr hos återförsäljare så det blir pengar kvar till annat också.
 

haZe

Omega
Varför inte en Tudor? Jag kör med en Heritage Ranger på 41mm, här tillsammans med min dotter som spyr på den hela tiden (sköljer av den i vatten) så den fyller nog dina krav på vardagsbeater :)
ImageUploadedByTapatalk1418217351.588264.jpg


Just ja, kostar ca 25 000kr hos återförsäljare så det blir pengar kvar till annat också.

Kräk-proof beater, bra att veta! Blir helt klart aktuellt den dag jag skaffar egna ungar.. ;)
 

point1

Cartier
Ok :) Det verkar finnas osäkerhet kring klockans storlek lite här och där. Men det rör ju sig om en väldigt liten skillnad. Helt klart är att den "nyare" modellen tydligt skiljer sig i storlek från den "äldre", ungefär som den nyare och äldre Explorer 1:an. Det förvånar mig att Master Control inte längre kommer på länk, den lyfte verkligen klockan tycker jag. Jag var på väg att köpa en länk hos AD till min Master Control för flera år sedan, svindyr var den, men oj så vacker! Det blev aldrig av, som den flippare jag är :) I vilket fall, visst finns länk även till 39mm? Jag tänker då på den som fine time dk säljer.


Ingen osäkerhet den senaste är 39 mm. JLC säljer den inte med länk (39mm, ref 1548420). Kanske passar den gamla länken dock. Det är lätt att se skillnad på gamla och nya på visarna, det är enklaste sätten att skilja den nya 39 mm från den gamla 40 mm (den nya har dauphine visare).
 
Ingen osäkerhet den senaste är 39 mm. JLC säljer den inte med länk (39mm, ref 1548420). Kanske passar den gamla länken dock. Det är lätt att se skillnad på gamla och nya på visarna, det är enklaste sätten att skilja den nya 39 mm från den gamla 40 mm (den nya har dauphine visare).

Aha, nu börjar jag äntligen få ordning på det här. (Ursäkta TS för att jag ältar Master Contol i denna tråd). Det är ju tre olika referenser vi snackar om :) Ref. 1548420 är mycket riktigt på 39mm och det är då den allra senaste versionen. Ref. 1398120 är ju den version som jag hela tiden har tjatat om, det är den referensen som är på 40mm och finns på länk. Och det är den som jag har jämfört med den "gamla" modellen på 37mm som har ref. 140889. Sorry.
 

fc2

Rolex
40k för en beater... vi har alla olika ekonomiska förutsättningar;)

Jag skulle nog sneglat lite på Zenith eller Tudor.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Valfri Panerai i Bettarini-case. 300 m wp, eta eller inhouse även om sistnämnda passerar 40', och hållbar samt ombytlig som få.

Äh, ska man verkligen behöva läsa hela tråden....

Grattis
 
Topp