• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar info om denna Lemania!

Virrevet

Omega
Jag la ut en bild under tråden "dagens vintageur" på en lemania jag hittade idag. Fick supertrevlig respons men tyvärr inget informativt ang uret. Nu har jag suttit klistrad framför datorn för att få reda på hur gammal den är och egentligen all smaskig information som kan vara rolig att veta om. Men efter många timmars letande hittar jag inte ett smack, jag hittar alltså inte någon Lemania som jag tycker liknar. Så jag hoppas att nån där ute som känner igen klockan och har nån typ information att dela med sig av, så att jag slipper klia mig i huvudet hela helgen ;)
Skärmavbild 2016-04-15 kl. 14.42.20.png
Skärmavbild 2016-04-15 kl. 19.27.36.png
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Borde nog sitta ett Lemania 27CH-verk i den. Liknar Lemania 105 men dom har 105 på tavlan. Kan googla lite...
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag la ut en bild under tråden "dagens vintageur" på en lemania jag hittade idag. Fick supertrevlig respons men tyvärr inget informativt ang uret. Nu har jag suttit klistrad framför datorn för att få reda på hur gammal den är och egentligen all smaskig information som kan vara rolig att veta om. Men efter många timmars letande hittar jag inte ett smack, jag hittar alltså inte någon Lemania som jag tycker liknar. Så jag hoppas att nån där ute som känner igen klockan och har nån typ information att dela med sig av, så att jag slipper klia mig i huvudet hela helgen ;)
Skärmavbild 2016-04-15 kl. 14.42.20.png
Skärmavbild 2016-04-15 kl. 19.27.36.png
Hur hittar man en Lemania kronograf bara sådär ?
 

Martin Lovasz

Audemars
Just kronografer kan luras lite när det gäller att datera dem men denna modell ser ut att vara från tidigt till mitten av 50-talet.

Urverket kan vara ett av flera så en titt i skulle vara trevligt. :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jo, jag skulle leta ett par nycklar i min pappas byrå, såg en vintage Tissot och tittade vidare vad för kul man kunde hitta. Och det blev ju en jackpott :) Tror den tillhört min farmors bror som gick bort för något år sen.
Du menar att du hittade en Lemania,eller du kanske hittade en Tissot kronograf också !
 

Martin Lovasz

Audemars
Oj då en lite ovanligare modell från 50-talet. Automater från Tissot var inte så vanliga på den tiden och man kan undra vad som finns inuti.
 
Topp