• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar ny dressklocka och behöver hjälp.

mipa

Omega
Hej. Ska nu köpa en ny dressklocka hade jag tänkt.
Den klocka jag själv tycker är den ultimata och snyggaste dressklockan är denna VC traditionnelle small seconds:
(Lånad Bild)
DSC04442_zpsb50d70b5.jpg


Då jag vet att jag aldrig kommer ha råd med denna klocka så söker jag något som likar denna, absolut ingen kopia, men det jag gillar såsom formen på visarna, subdialen och enkelheten, vill jag hitta i en annan dressklocka. Budget någonstans mellan 2k-10k.

Har ni några fina förslag? :)

Tack för hjälpen och trevlig helg!
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Seiko? Denna kostar inte så mycket, ligger på 2400 ungefär. Heter Seiko SRN052.
seiko-srn052p1-1.jpg


Edit: Ø:42mm, kanske lite stort? Du hittar säkert någon snygg vintageklocka i enkelt utförande och subsekund. Det skulle jag iofs rekommendera i första hand.
 

mipa

Omega
Seiko? Denna kostar inte så mycket, ligger på 2400 ungefär. Heter Seiko SRN052.
seiko-srn052p1-1.jpg


Edit: Ø:42mm, kanske lite stort? Du hittar säkert någon snygg vintageklocka i enkelt utförande och subsekund. Det skulle jag iofs rekommendera i första hand.

Ja på vintage sidan är det lättare att hitta har jag märkt, men är inte så förtjust i vintage. Men Seikon ska jag kolla in. Tack!
 
Fyfan den var superfin! Tack för det underbara förslaget :) Är det ett okej märke? Har aldrig hört talas om det.

Är nog helt okej om man vet vad det är man köper, en pläterad klocka med quartzverk, men o andra sidan är designen underbar och priset kan man väl leva med....själv så gillar jag inte pläterade klockor så skulle personligen ha valt stålen...
 

mipa

Omega
Är nog helt okej om man vet vad det är man köper, en pläterad klocka med quartzverk, men o andra sidan är designen underbar och priset kan man väl leva med....själv så gillar jag inte pläterade klockor så skulle personligen ha valt stålen...
Samma här, kollade på deras sida och det är sålisen i så fall. Men quartz, hm vad kan det vara för verk i dom då? Står inget på deras sida. Jag får forska lite i det. Tack!
 
finns under specification

Model name: Corniche Heritage 40
Case Size: 40.00 mm x 7.00 mm
Dial: Ceramic with hand-applied polished markers
Case material: Rose gold plated stainless steel or stainless steel
Glass: Sapphire glass
Strap: Genuine leather with large square scale crocodile pattern
Movement: Miyota 2025 Quartz
Clasp: Butterfly-style
Waterproof: 5 ATM
 

JayJay

Rolex
Den här från Orient är lite roligare än tidigare nämnda från samma tillverkare: WZ0011DD manuellt lite finare verk och inget datum. Clean.
 

mipa

Omega
Den där VC:n kommer jag äga förr eller senare. Mark my words. :cigar:

Longines har sin Flagship Heritage som är ganska lik men den har ju datum. Stålversionen ryms precis inom din budget. Kanske någon vet om den finns utan datum också?
longines-flagship-10.jpg


Oj har inte ens kollat Longines, trodde inte deras dressare skulle finnas under 10k. Men ska kolla nu! Tack
 
Topp