• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar nytt lågprisverk, eta 805.161?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sålde en tuff Hamilton till en polare för ett tag sedan. Nu när jag skulle byta batteri såg jag att batteriet läckt och verket får inte igång. Vad kan jag byta ut verket mot? Är det ett eta 805.161 eller något annat? Efter en snabbsökning verkade det liiite dyrt för vad man får. Verket har datum.
IMG_1024.JPG
 

rogart-63

Patek
Har den inte fler funktioner? Har för mig jag kolla på dom nångång. Typ alarm? Kanske kan ett 955 verk funka annars.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tyvärr är det ett 24-timmars verk så man kan inte sätta in standard 805.112 i klockan.
Då måste jag gissat på fel verk, ser ingen märkning. Är inte 24h visning, så vad kan det vara för verk? 805.112 Såg inte likadant ut men är kanske samma mått? Spelar ingen roll om det är samma verk så länge det passar.
 

rogart-63

Patek
Är väl samma kodsystem som ETA använder på andra verk . Brukar betyda storlek och höjd och om det är dag datum tex . Kan inte systemet .
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag kallar dessa för engångsverk så inget man försöker laga utan man bara köper nytt, hur det kommer gå med dessa klockor när de blir vintage är bara sorgligt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En sista uppdatering. Posten slarvade bort mitt nya verk ett tag, men plötsligt dök det upp! Plockade isär klockan men när jag skulle montera ihop såg jag att jag hade missat en detalj... Hamiltonen har inte kronan kl 3, så datumskivan är förvriden som på en högerhandsklocka. Tänkte bryta upp plastsvetsningen så jag kunde använda den gamla skivan, men då upptäcker jag att batterisyran angripit datumsiffrorna... funderade på hur jag skulle hitta ett nytt rättvänt verk när jag kom på att den får bli en destro!
IMG_1405.JPG
IMG_1377.JPG
 

rogart-63

Patek
En sista uppdatering. Posten slarvade bort mitt nya verk ett tag, men plötsligt dök det upp! Plockade isär klockan men när jag skulle montera ihop såg jag att jag hade missat en detalj... Hamiltonen har inte kronan kl 3, så datumskivan är förvriden som på en högerhandsklocka. Tänkte bryta upp plastsvetsningen så jag kunde använda den gamla skivan, men då upptäcker jag att batterisyran angripit datumsiffrorna... funderade på hur jag skulle hitta ett nytt rättvänt verk när jag kom på att den får bli en destro!
IMG_1405.JPG
IMG_1377.JPG
Hängde inte med där först . Men nu ser jag att kronorna sitter till vänster. Riktigt coolt ju.
 
Topp