• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar sommarklocka 2016 - Inga dykare!

pjmb

Cartier
Herregud vilka märkliga förslag folk kommer med?! :)
Mörktavlade kronografer utan WR men med läderband... Really? Och så 700 dykare...

Nej, länk är ett måste såklart, möjligen mesh. Ok wr men ingen dykare! Ljus tavla, givet! Under 15k?

- Longines Conquest med vit tavla??
tQNsBhK.jpg


Funkar inte den hade jag kört på Certina DS-1, Oris Classic, Beggad Tag Carrera eller kanske nåt från Hamilton?!
Absolut en stark kandidat! In och skumma av nätet igen ;)
Tack för tips!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Herregud vilka märkliga förslag folk kommer med?! :)
Mörktavlade kronografer utan WR men med läderband... Really? Och så 700 dykare...

Nej, länk är ett måste såklart, möjligen mesh. Ok wr men ingen dykare! Ljus tavla, givet! Under 15k?

- Longines Conquest med vit tavla??
tQNsBhK.jpg


Funkar inte den hade jag kört på Certina DS-1, Oris Classic, Beggad Tag Carrera eller kanske nåt från Hamilton?!
Visst är det skönt att alla inte gillar samma sak, för den där är inget jag själv skulle köpa :)
 

pjmb

Cartier
Visst är det skönt att alla inte gillar samma sak, för den där är inget jag själv skulle köpa :)
Aa, tur är väl det :) har kollat lite bilder, ser väldigt "blank" ut på vissa.. Får ta en promenad på stan och klämma och känna lite, kanske fastnar för något helt annat ;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Röstar på en Aerospace på t ex svart nato. Tuff kombo. Visserligen svart/grå/blå tavla men finns i sällsynta fall också med vit. WR 100m och titan så inget sänke. Tål i princip allt och du har koll på allting som behövs :)
 

pjmb

Cartier
Tänkte att jag måste ju fullfölja tråden och visa vad det blev efter letandet av min alternativa sommarklocka och passa på att tacka alla som hjälpt till med förslag och inspiration!
Blev ett inköp av min första Tag Heuer som jag snubblade på här på forumet, tycker den träffade alla egenskaper som jag efterfrågade!
(den ser bättre ut irl än mina bilder ;) )
20160420_100246.jpg
20160420_100216.jpg

Nu ska man bara leta upp något snyggt band som ska vara på (kom gärna med förslag) och sen kan sommaren komma!
Som sagt, tack igen alla!
 

Riley

Panerai
Tänkte att jag måste ju fullfölja tråden och visa vad det blev efter letandet av min alternativa sommarklocka och passa på att tacka alla som hjälpt till med förslag och inspiration!
Blev ett inköp av min första Tag Heuer som jag snubblade på här på forumet, tycker den träffade alla egenskaper som jag efterfrågade!
(den ser bättre ut irl än mina bilder ;) )
20160420_100246.jpg
20160420_100216.jpg

Nu ska man bara leta upp något snyggt band som ska vara på (kom gärna med förslag) och sen kan sommaren komma!
Som sagt, tack igen alla!
Bra och fräscht sommarval!
Även om du nu postade den snyggaste sommarklockan redan i trådstaten ;)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Kommer köra med min SNKK45 i sommar, kan fås för typ 500-600! Väl under budgett :)
Seiko SNKK45, Lånad bild)
seiko-5-snkk45k1-automatic-international-warranty-1101-14-citytime86@8.jpg


Sen så funderar jag på att införskaffa en av dessa! 3500 pix för en automatisk Kronograf värt att testa kanske :)

Swatch Right Track Sunshine (har ju till och med sol i namnet!)
images (1).jpg


Eller Swatch Sign In The Sky kanske?
99932616_v_1423890699.jpg

Någon på KS som ägt en sån?
 
Topp