• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Leverans från Rob Engström (bildtung)

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Är du rökare? Grattis till en ny askkopp :)

bkAh0ON.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jämfört med AP-boxen, hur mycket finare är patek-boxen?

Synar man de båda hastigt då påminner de ju en del om varandra men tycker att PP-boxen är vassare med bland annat fötter under boxen med filttassar, bra tyngd, skönt motstånd i gångjärnet när man öppnar boxen (smäller inte igen på fingrarna) och en stor skillnad mot AP-boxen, man får utan några problem loss klockkudden. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Synar man de båda hastigt då påminner de ju en del om varandra men tycker att PP-boxen är vassare med bland annat fötter under boxen med filttassar, bra tyngd, skönt motstånd i gångjärnet när man öppnar boxen (smäller inte igen på fingrarna) och en stor skillnad mot AP-boxen, man får utan några problem loss klockkudden. :)

Intressant! Det är alltid kul när dyra grejer har fina tillbehör. Plånboken dessutom.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Otroligt maffig klocka och box, men känns det inte jävligt trist att dricka ett sådant fin vin alldeles ensam? :-/ Jag hade ställt upp om det behövts.

Nä det kan jag inte påstå och vem har sagt att jag är ensam? Och skulle jag mot förmodan vara det då hade jag inte känt mig vidare ensam med tanke på allt trevligt folk på forumet som hänger här. :wtf: :)
 

Charles_

Rolex
You tell me! :) Jag har inte en aning. Jag får väl be om en annan box eller en PP med evighetskalender. ;)

Jag har för mig att övre hållaren är till för ett extra, solitt boettlock (vissa klockor kan ha både och) och den undre hållaren är till verktyget som man ställer datum och månfas med.

Ring ROB-1832 och dubbelkolla för säkerhets skull men jag tror att det är fel box :)
 

Tommytvigg

Cartier
Stort grattis! Jag gillar verkligen båda klockorna. Måste kännas galet roligt att plocka ut två samtidigt? Man borde nästan känna sej skakis efteråt :happyhappy:
Ang Rolex box så håller jag med övriga talare, fan vad sniken mot pp lådan.

Mvh
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis! Jag gillar verkligen båda klockorna. Måste kännas galet roligt att plocka ut två samtidigt? Man borde nästan känna sej skakis efteråt :happyhappy:
Ang Rolex box så håller jag med övriga talare, fan vad sniken mot pp lådan.

Mvh

Kände mig sjukt skakis och svettades först dagen efter men det var pga sviterna efter 1-årsfesten. :D
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag har för mig att övre hållaren är till för ett extra, solitt boettlock (vissa klockor kan ha både och) och den undre hållaren är till verktyget som man ställer datum och månfas med.

Ring ROB-1832 och dubbelkolla för säkerhets skull men jag tror att det är fel box :)

Tack Charles! Får kolla på det imorgon. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
När du impulsshoppar blir det episkt.

Impulsshoppa kan vara riktigt roligt men skulle man göra ett idiotiskt köp då får man åtminstone tillåta sig själv att skratta åt det. :D

I detta fallet var det dock en begagnad Black Bay med nato och läder men jag blev lite tveksam för man vill ju gärna kunna slänga på en länk om man skulle tröttna.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vilka skönheter!

Det måste vara 00:ans sandpapper i en vecka samt 20 lager klarlack för att
fixa en sådan yta på lådan!:)

Stort grattis!
 
Topp