• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lgh London

Sitter och fnular på ett jobberbjudande jag fått i London, bra lön men de erbjuder ingen hjälp med lgh. Tänker att någon på detta eminenta forum säkerligen har tips eller rentutav konkreta möjligheter?

Och ni som redan bor i London, vad bör man tänka på både gällande arbete och boende?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Som regel blir det billigare desto längre ut du kommer. Det gäller ju nästan alla städer dock. Trots att dom har bra kollektivtrafik så tar det tid, och kan vara meckigt med många byten. När jag jobbade där så tog det runt 1.5 timme en väg till kontoret tack vare några byten.
Ligger arbetsplatsen "centralt" eller nära en större station kan du nästan bo längre ut, och ta motsvarande till pendeltågen in. Kan vara snabbare. :)
 

Smulan

Rolex
Svindyra fastigehtspriser centralt och ganska låg standard. Borde slå genom på hyresmarknaden antar jag.
Räkna tex inte med att det finns golvbrunn i badrummet men förmodligen gott om heltäckningsmattor. :)
Trevlig stad är det ju iaf!
 

DrDre

Patek
Om man vill bo hyggligt central så är det dyrt. Frugan jobbade i London i höstas och hon betalde runt 30 tkr per månad för en ganska liten men trevlig 2:a i ett av de bättre områdena.
 
Om man vill bo hyggligt central så är det dyrt. Frugan jobbade i London i höstas och hon betalde runt 30 tkr per månad för en ganska liten men trevlig 2:a i ett av de bättre områdena.
Menar inte att fråga vad din fru tjänade men är lönerna i paritet med kostnaderna eller lägger man en ännu större del av lönen på boende där än man gör här (Stockholm)?
 

SwedishMade

Cartier
Menar inte att fråga vad din fru tjänade men är lönerna i paritet med kostnaderna eller lägger man en ännu större del av lönen på boende där än man gör här (Stockholm)?
Det beror säkert på tjänst och situation. Jag vet att de har svårt att få tag i brandmän och sjuksköterskor till centrala delarna av London, och att de funderat på att börja med tjänstelägenheter, om jag inte minns fel.
https://uk.finance.yahoo.com/news/h...--teachers-and-police-officers-115337361.html
 

M021

Rolex
2-Faktor
Sitter och fnular på ett jobberbjudande jag fått i London, bra lön men de erbjuder ingen hjälp med lgh. Tänker att någon på detta eminenta forum säkerligen har tips eller rentutav konkreta möjligheter?

Och ni som redan bor i London, vad bör man tänka på både gällande arbete och boende?
Bra att du ställer frågan, i vissa storstäder ska man vara glad om man hittar någonstans att bo överhuvud taget. Men dom ovan nämnt, kolla med en agency. Tog mig 1 dag i ett vanligtvis bökigt Amsterdam. Dock får du nog räkna med en månadshyra i kostnad, samt en månadshyra i deposition. Så säg 4500GBP på ett bräde.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Var med när kusinen letade lägenhet i London när hon skulle börja plugga. Blev förvånad över hur dålig standard det var. Vi kollade bland annat på en 1a med under 2m i takhöjd, extrem mögeldoft och typ ett fönster i samma höjd som gatan (noll ljusinsläpp) som kostade lite drygt 10' kr/månaden.
 
Topp