Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lgh London

Diskussion i 'Lifestyle' startad av ChazzReinhold, 17 juni 2015.

1. ChazzReinhold
    Trådstartare

ChazzReinhold Stadsbo

Från:
    Skåne, Stockholm
    Sitter och fnular på ett jobberbjudande jag fått i London, bra lön men de erbjuder ingen hjälp med lgh. Tänker att någon på detta eminenta forum säkerligen har tips eller rentutav konkreta möjligheter?

Och ni som redan bor i London, vad bör man tänka på både gällande arbete och boende?

2. SwedishMade

SwedishMade Stadsbo

Köp på toppen sälj på botten?
    Fördelen med London är väl att det går att hitta nåt att hyra.

3. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som regel blir det billigare desto längre ut du kommer. Det gäller ju nästan alla städer dock. Trots att dom har bra kollektivtrafik så tar det tid, och kan vara meckigt med många byten. När jag jobbade där så tog det runt 1.5 timme en väg till kontoret tack vare några byten.
    Ligger arbetsplatsen "centralt" eller nära en större station kan du nästan bo längre ut, och ta motsvarande till pendeltågen in. Kan vara snabbare. :)

4. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Svindyra fastigehtspriser centralt och ganska låg standard. Borde slå genom på hyresmarknaden antar jag.
    Räkna tex inte med att det finns golvbrunn i badrummet men förmodligen gott om heltäckningsmattor. :)
    Trevlig stad är det ju iaf!

5. carlanton

carlanton Biskop

Gå till en letting agent, berätta hur mycket du är villig att betala (1200 pund i månaden är nog minimum) och ta den lägenheten du tycker om. Lika enkelt som Stockholms bostadsmarknad hade kunnat vara...

Strindberg, Galaxy, SwedishMade och 1 annan gillar detta.
  6. DrDre

DrDre Friends of KS

Om man vill bo hyggligt central så är det dyrt. Frugan jobbade i London i höstas och hon betalde runt 30 tkr per månad för en ganska liten men trevlig 2:a i ett av de bättre områdena.

7. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Menar inte att fråga vad din fru tjänade men är lönerna i paritet med kostnaderna eller lägger man en ännu större del av lönen på boende där än man gör här (Stockholm)?

8. SwedishMade

SwedishMade Stadsbo

Det beror säkert på tjänst och situation. Jag vet att de har svårt att få tag i brandmän och sjuksköterskor till centrala delarna av London, och att de funderat på att börja med tjänstelägenheter, om jag inte minns fel.
    https://uk.finance.yahoo.com/news/h...--teachers-and-police-officers-115337361.html

9. M021

M021 Friends of KS

Bra att du ställer frågan, i vissa storstäder ska man vara glad om man hittar någonstans att bo överhuvud taget. Men dom ovan nämnt, kolla med en agency. Tog mig 1 dag i ett vanligtvis bökigt Amsterdam. Dock får du nog räkna med en månadshyra i kostnad, samt en månadshyra i deposition. Så säg 4500GBP på ett bräde.

10. OskarK

OskarK Friends of KS

Var med när kusinen letade lägenhet i London när hon skulle börja plugga. Blev förvånad över hur dålig standard det var. Vi kollade bland annat på en 1a med under 2m i takhöjd, extrem mögeldoft och typ ett fönster i samma höjd som gatan (noll ljusinsläpp) som kostade lite drygt 10' kr/månaden.