• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lifestyle

jabla

Sarlacc
Trådbombandet börjaaaar nu! ;)
Verkar mest vara du som bombar. :D

bombar.jpg
 

AE41500

Panerai
Jo, lite märkligt, varför krävs 50 st inlägg för att kunna posta i Lifestyle?
Tycker det vore bra om admin kunde informera om varför denna regel gäller Lifestyle. Jag har sökt men inte funnit svar :(.
@daviden
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Och skälet? Skälet är helt enkelt att det här är en klocksida. Det är väl det som borde initiera intresset till att man vill registrera sig.

Att man sedan får tillgång till Lifestyle blir som en bonus.
Precis som att vi kräver en motprestation för att man gratis ska få nyttja siten som en köp&sälj-plattform.
 

AE41500

Panerai
Och skälet? Skälet är helt enkelt att det här är en klocksida. Det är väl det som borde initiera intresset till att man vill registrera sig.

Att man sedan får tillgång till Lifestyle blir som en bonus.
Precis som att vi kräver en motprestation för att man gratis ska få nyttja siten som en köp&sälj-plattform.

Är rätt noggrann av mig, men vill inte dra detta i långbänk. Ja, absolut är jag givetvis klockintresserad och KS är den bästa klocksidan, men vad har det att göra med Lifestyleforumet? Bara en stilla undran, och intressant att veta varför KS har mer än dubblerat kraven för Lifestyle jämfört med att kunna göra/svara i det mer viktiga köp/sälj forumet?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Är rätt noggrann av mig, men vill inte dra detta i långbänk. Ja, absolut är jag givetvis klockintresserad och KS är den bästa klocksidan, men vad har det att göra med Lifestyleforumet? Bara en stilla undran, och intressant att veta varför KS har mer än dubblerat kraven för Lifestyle jämfört med att kunna göra/svara i det mer viktiga köp/sälj forumet?
Det blev så bara.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Är rätt noggrann av mig, men vill inte dra detta i långbänk. Ja, absolut är jag givetvis klockintresserad och KS är den bästa klocksidan, men vad har det att göra med Lifestyleforumet? Bara en stilla undran, och intressant att veta varför KS har mer än dubblerat kraven för Lifestyle jämfört med att kunna göra/svara i det mer viktiga köp/sälj forumet?

Man måste kämpa för att få gottis helt enkelt.
 

AE41500

Panerai
"Kämpa för gottis" har jag redan gjort i livet och kan redan från registreringstillfället bidra med saker i Lifestyle. Nåväl regler är regler :bookworm: och det här är ju ett klockforum inte ett lifestyleforum...;)
Som tidigare nämnt, bästa forumet, inget snack om det, fantastiskt jobb ni utför :)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Det står på förstasidan och även när man går in i forumdelen.
Vet inte hur mycket tydligare vi kan göra det.

IMG_4303.PNG
IMG_4304.PNG
Tycker det är en grym regel med minst 50 inlägg som berör klockor för att man sedan skall få tillgång till Lifestyle.
I mina ögon kunde ni även slänga med en härlig kvot att typ max 20% av ens totala inlägg får vara postade i lifestyle, för att undvika Lifestyle troll som bara hänger i mörkret där och pratar fotboll eller vad det nu kan vara. :stop:

Vet inte om det är möjligt men för att göra det ännu tydligare vad som krävs för att få posta så kanske man kan lägga en pop up när man trycker "Svara" alternativt, om det står ett fält med typ "Du har inte behörighet att posta" så kanske det är möjligt att modifiera för ett unikt fält per kategori. "Du behöver minst 50 poster i klockrelaterade kategorier för att låsa upp lifestyle" eller något åt det hållet.
Klurigt att svara på när man inte minas hur det ser ut =)

Hur som i övrigt Grymt forum!!!
 

Svante7

Omega
Det står på förstasidan och även när man går in i forumdelen.
Vet inte hur mycket tydligare vi kan göra det.

IMG_4303.PNG
IMG_4304.PNG

Jag hittar ingen info att det krävs 50 inlägg för att få posta i Lifestyle. Kanske är blind.

Inget på förstasidan:
3A0C9B9B-4E5F-4A5F-866D-C101E019CF50.png


Inget när man trycker på Lifestyle.
A8588948-C8F8-410B-A2E6-FAE03D931195.png



Inget när man trycker på ”Viktig information” under Lifestyle.
A84BC5D8-49FE-4D6E-8BF5-5D4F58817653.png


Inget under ”Vem får posta”
52881675-9150-4097-B9D0-D221522D46BD.png


Så lite tydligare kanske det hade gått att göra? :)
 

Svante7

Omega
https://klocksnack.se/threads/välkommen-till-klocksnack-principer-för-forumet-uppdaterat-180120.5/

"Postregler
För att kunna posta en annons på köp och sälj behöver du ha varit medlem i minst en vecka och gjort 20 stycken inlägg i diskussionsdelarna på forumet.
Möjlighet att posta i avdelningen Lifestyle kräver 50 stycken poster."


Vart hittar du den länken? Man kan omöjligt säga att det är tydligt. Att det inte står något om kravet på 50 poster under ”Vem får posta?” är ju rätt sjukt. Där om någonstans borde det stå.
 

Svante7

Omega
Men det är ju precis det som det gör?
cap.PNG

Informationen ligger som en fastnålad tråd under rubriken Diskussion. Men Lifestyle ligger inte under Diskussion utan den har samma rubriksnivå. Under Lifestyle hittar jag inga postregler. Har någon 47 posts och går in under Lifestyle kommer denne inte att finna något om kravet. Varför ska man gå in under en annan rubrik om man är intresserad av Lifestyle?
 

TomGanks

Panerai
Gissningsvis har man kommit till KS för klockor inte enbart lifestyle. Ett ganska rimligt antaganden. Alltså dyker man på regelverket innan man ger sig in i lifestyle. I övrigt så finns det en bra sökfunktion på forumet. :)
 

Svante7

Omega
Gissningsvis har man kommit till KS för klockor inte enbart lifestyle. Ett ganska rimligt antaganden. Alltså dyker man på regelverket innan man ger sig in i lifestyle. I övrigt så finns det en bra sökfunktion på forumet. :)

Ser man dumparna från 2017 så verkar det ju som att infon fanns även under Lifestyle. Du tycker inte det är rimligt? Givetvis borde det stå något om kraven under den fastnålade tråden ”Viktig Info” under Lifestyle. Jag blev medlem på Klocksnack för längesen. 2014 tror ja. Anledningen var att läsa om klockor. För nån vecka sen såg jag en tråd om sneakers och ville ställa en fråga där. När jag klickade på tråden såg jag att det inte gick skriva. Jag letade givetvis under Lifestyle för att hitta vilka krav som ställdes. Inte helt solklart att man skall gå in på ett annat forum (Diskussion), som för övrigt har andra krav, för att få veta som gäller i Lifestyle.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ser man dumparna från 2017 så verkar det ju som att infon fanns även under Lifestyle. Du tycker inte det är rimligt? Givetvis borde det stå något om kraven under den fastnålade tråden ”Viktig Info” under Lifestyle. Jag blev medlem på Klocksnack för längesen. 2014 tror ja. Anledningen var att läsa om klockor. För nån vecka sen såg jag en tråd om sneakers och ville ställa en fråga där. När jag klickade på tråden såg jag att det inte gick skriva. Jag letade givetvis under Lifestyle för att hitta vilka krav som ställdes. Inte helt solklart att man skall gå in på ett annat forum (Diskussion), som för övrigt har andra krav, för att få veta som gäller i Lifestyle.

Skärmklipp.PNG


Beroende på vilken enhet man använder står det även klart och tydligt vad som gäller redan innan man går in på den forumdelen.
Släpp det där nu och gå vidare i livet.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hittar ingen info att det krävs 50 inlägg för att få posta i Lifestyle. Kanske är blind.

Inget på förstasidan:
3A0C9B9B-4E5F-4A5F-866D-C101E019CF50.png


Inget när man trycker på Lifestyle.
A8588948-C8F8-410B-A2E6-FAE03D931195.png



Inget när man trycker på ”Viktig information” under Lifestyle.
A84BC5D8-49FE-4D6E-8BF5-5D4F58817653.png


Inget under ”Vem får posta”
52881675-9150-4097-B9D0-D221522D46BD.png


Så lite tydligare kanske det hade gått att göra? :)
Vrid på telefonen :)
 

Svante7

Omega
Skärmklipp.PNG


Beroende på vilken enhet man använder står det även klart och tydligt vad som gäller redan innan man går in på den forumdelen.
Släpp det där nu och gå vidare i livet.

Jag ser texten endast när jag vrider på telefonen så att den hamnar på sidan. Kanske kan admins göra texten synlig även i ”normalt” läge? Jag släpper gärna detta. Tyckte bara det va ett tråkigt inlägg från grundaren som säger: ”vet inte hur mycket tydligare vi kan göra det.” Ja du, börja med att göra texten synlig för alla oavsett plattform och läge :)
 
Topp