• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lika eller olika...

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Låt folk bära vad dom vill! Dock tycker jag dessa ser sjukt obalanserade ut. Vad är grejen med tänderna på Bezelen samt den gröna lumen, usch:)
 

fredrikb

Cartier
Tja, det är ju svårt att säga att det är något annat än en kopia (dock laglig).

Men jag blir ändå gladare om jag stöter på sådana än de som har parfymklockor eller liknande och inte bryr sig ett skvatt. Den här killen kanske bryr sig lite om vad han har på handleden, och även om det blev lite offside här så är det kanske ett embryo till ett riktigt klockintresse?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tror långt ifrån alla som inte är intresserade av klockor köper den för att de tycker det är en snygg klocka. Detta utan att ens dra parallellen att den är kusligt lik en Submariner.
För mig är det enbart feghet från tillverkarens sida att inte ändra designen mer än de gjort, större delen av kunderna skulle nog inte bry sig!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Som så många andra har jag svårt att förstå hur det kan vara tillåtet att kopiera rakt av bara man inte plagierar märkesnamnet, men det är ju så det är. Enbart företagsnamnen är skyddade. För ett knappt år sedan fick jag ett utbrott när jag hittade denna på vårt systerforums Köp&Sälj. Den gjorde mig illamående....
För den medlemmen var det allt han gjorde och har gjort på TTT.
parnis1.JPG
 
Topp