• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Like a lollipop – paketöppning x 2

aljung

Panerai
2-Faktor
Januari blev den galnaste månaden hittills under den tid intresset för klockor har funnits. Det började med ett köp av G-shock som skulle brukas som beater/badklocka. Sen kom en Sumo in för en dryg vecka sedan. Denna fick lämna direkt för att göra plats för paketen nedan. Tyvärr fick min Speedy också lämna.


Paket 1
Som några sett har jag letat efter en Tudor kronograf (en poor mans Daytona). Men så dök denna upp och jag var bara tvungen att slå till. Har haft en liknande klocka på lån för ett par veckor sedan och jag saknade den direkt när den återlämnades till sin riktiga ägare. Nu till bilderna.

Paket, mitt första med "röd tejp"
bild 2.JPG


Går direkt på innehållet. En Tudor 76100 från slutet av åttiotalet, därav rubriksättningen på tråden. Visarna är s.k. lollipop-visare. Blir inte så bra bilder med iPhone och belysning från kökslampa, men här kommer ett par bilder iaf.

bild 4.JPG


bild 5.JPG



Paket 2
När jag insåg att Speedyn skulle få lämna så fattades det en kronograf i samlingen. Detta löstes genom att följande klocka togs som delbetalning på Speedyn. Den kom redan igår och har figurerat på bild i fredagstråden men jag slänger in den här ändå. Det är en Tissot Navigator Chronograph utan kronografregister, tidtagningen sköts genom två visare varav den ena visar sekunder och den andra minuter. Riktigt cool imho.

bild 3.JPG


dagens26.JPG


Helt enkelt en bra start på helgen. Imorgon blir det GTG i Västerås så in alles blir det en klockintensiv helg.

Ett par gruppbilder också.

bild 3.JPG


bild 2.JPG


Trevlig helg på er :)
 
Topp