Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Lilla Boktips tråden!.

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Affe, 4 januari 2015.

1. ZtaFfaN

ZtaFfaN Y-Wing pilot

Från:
    Tjockhult
    Ja gamle Fjodor har ju en del riktigt tunga i repertoaren. Tegelstenar som Brott & Straff t.ex. Boken om Ivan är som en broschyr i jämförelse.
    Kör hårt!

nissehult gillar detta.
  2. nissehult

nissehult Tie Fighter pilot

Jag har precis läst ut Ljuset Vi Inte Ser av Anthony Doerr.

Detta är en mycket förtjusande och vacker historia om en blind fransk flicka och en föräldralös tysk pojke under andra världskriget. Sakta men säkert dras deras öden ihop.

Boken har effektiva små korta kapitel (typ 2-4 sidor) växelvis om vardera huvudperson. Jag rekommenderar denna boken starkt. Det är en av de få som har gjort mig tårögd.

9789187441769_200x_ljuset-vi-inte-ser_pocket.jpg

3. Surfarn

Surfarn Rebel soldier

Bokserien erövraren av Conn Iggulden (mongolväldet) och boken sonen av philipp Meyer är riktigt läsvärt enligt mig! :)

4. MartinGFX

MartinGFX Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Har du läst Kejsaren av Conn Iggulden? Jag tänkte dra igång med den inom kort. Fyndade den här högen på second hand förra helgen :)
    9EFF207A-4101-491F-8E4E-A39578ED471C.jpg

5. Mansory

Mansory Rebel soldier

Jag håller just nu på att läsa 'Vad gör dina barn när du sover?' av Mikael Strömberg. Kan rekommendera den.

6. Surfarn

Surfarn Rebel soldier

Nej jag har tyvärr inte läst dem än.
    Jag har dock börjat på hans nyaste serie om rosornas krig, den är bra den med. Det verkar som om du har fyndat en trevlig hög! :)

7. Kasper

Kasper Friends of KS

Har snart läst ut fjärde boken i kejsar-serien. Tycker den är mycket bra! Snabbläst och spännande, sidorna flyger fram!

8. Adro

Adro Y-Wing pilot

Per Anders fogelström - mina drömmars stad
    Hela serien om 4-5 böcker är jävligt bra

nissehult gillar detta.
  9. nissehult

nissehult Tie Fighter pilot

Jag lyssnade på den. Inläst av Helge Skoog. Fantastiskt bra.

Adro gillar detta.
  10. Yrsnö

Yrsnö Stormtrooper

Från:
    Linköping
    Får tipsa om några av mina favoriter, har fastnat mycket för fantasy sista åren och tycker verkligen men ska ge någon av dessa en chans. Modern fantasy har växt ifrån alver och orcer och det finns mycket bra läsning att hitta.

Kingkiller chronicals, första boken i serien heter Name of the wind och är skriven av Patrick rothfuss. Helt fantastiskt bra och välskriven, blir inte bättre fantasy än såhär. Gillar man game of thrones så bör man ge denna en chans.
    Bok 1&2
    f1e84a9c578067b653dab98aba359526.jpg

Broken Empire en trilogi av Mark Lawrence, mörk historia om en mycket driven ung man som mördar sin väg framåt. Häftig apokalyptisk värld ett millennium i framtiden.
    mug7.jpg

Gentleman Bastard serien av Scott Lynch, följer till en början ett gäng gatubarn som blir omhändertagna och uppfostrade av en "präst" till att stjäla och bedra eliten på mycket geniala sätt.
    Bok 1:
    ladda ned.jpg

Kasper och nissehult gillar detta.