• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om Hajar på filmduken! 🦈

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Här kan vi rekommendera filmer med hajar i huvudrollen eller om dom bara finns med för att glufsa i sig lite människor så där, ja ni fattar nog vad jag är ute efter.

MV5BOWMwNWUyMjUtM2ZhMy00ZTM4LTg1MDctZGM4NGRiNmZhYTRjXkEyXkFqcGdeQXVyNTc3MjUzNTI@._V1_.jpg


Då jag är sjukt fascinerad av hajar, för det har jag nog varit sen barnsben som jag kan komma ihåg. Allt som har med hajar att göra är fullt titt-bart. Dokumentärer som går på TV, när shark week går av stapeln på Discovery Channel så sitter man som gjuten framför rutan. Men nu handlar ju inte denna tråd om dokumentärer om hajar på TV, utan om Hajar som har kommit upp på filmduken.

Originalet från 1975 är ju en tidlös klassiker, ingen tvekan om det, rullen jag pratar om är naturligtvis filmen JAWS, men vad har kommit efter denna kultrulle?! Nja...inte är det mycket att hänga i julgranen, men visst finns det en och annan hajfilm efter JAWS som får en att dra upp benen från golvet när man sitter och tittar.

Det finns ett gäng filmer som man får ta det för vad det är, där är det ju mer humor än att det är för att skrämmas, det kan funka ibland faktiskt.

Här är dom filmer jag har. Som sagt så vill jag ha tips på filmer där det finns hajar med i rullen.
DSC_7702.JPG


En av dom klart obehagligaste hajfilmerna, den är ruggigt bra/väl inspelad, känns fan som det vore på riktigt då det inte verkar vara någon animerad hajkrake som är med, utan dom har klippt in en riktig ser det ut som.
IMG_2928.JPG


Affes topplista, gällande Hajfilmer.

  1. Hajen/JAWS, är nog 1:a för att den är klassikern, när det kommer till Hajar på film.
  2. THE REEF, snudd på att den tog första platsen, ruggigt bra är ingen överdrift att säga. Ska vara baserad på en verklig händelse.
  3. Open Water, den är också lite obehaglig, även denna ska vara baserad på en verklig händelse.
  4. 12 days of Terror, YES, även denna är baserad på verkliga händelser.
  5. Dagerous Water. Efter dessa fem filmer så är det lite svårare att ta ut någon, då dessa är rena c-filmerna, Haha.
  6. JAWS 2
  7. Shark Attack
  8. Deep Blue Sea
  9. Bait
  10. Malibu Shark Attack/Mega Shark in Malibu
  11. Jättehajen - Vinsurfarnas Skräck
  12. JAWS 3
  13. JAWS 4/The Revenge
  14. Swamp Shark
  15. Shark Night
  16. Jurassic Shark
  17. Delad 16 plats; Meda Shark vs Macha Shark, Mega Shark vs Giant Octopus, Sand Shar, Snow Shark, Sharknado, Sharknado 2, Sharkopus

Kom en hajrulle nu i somras The Shallows, har dock inte hunnit kolla in den filmen.
 
Senast ändrad:

wadbro

Cartier
2-Faktor
Tjohoo, vilken trevlig tråd! Själv väldigt inne på hajar nämnligen. Dock måste jag konstatera att på film-fronten har det det inte hänt ett jotta sen Jaws...
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Ja, om man inte bortser från alla filmer man kollat med barnen, Hajar som Hajar, Hajar du 1 OCH 2! Åsså Hitta Nemo förstås...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Här kan vi rekommendera filmer med hajar i huvudrollen eller om dom bara finns med för att glufsa i sig lite människor så där, ja ni fattar nog vad jag är ute efter.

Då jag är sjukt fascinerad av hajar, för det har jag nog varit sen barnsben som jag kan komma ihåg. Allt som har med hajar att göra är fullt titt-bart. Dokumentärer som går på TV, när shark week går av stapeln på Discovery Channel så sitter man som gjuten framför rutan. Men nu handlar ju inte denna tråd om dokumentärer om hajar på TV, utan om Hajar som har kommit upp på filmduken.

Originalet från 1975 är ju en tidlös klassiker, ingen tvekan om det, rullen jag pratar om är naturligtvis filmen JAWS, men vad har kommit efter denna kultrulle?! Nja...inte är det mycket att hänga i julgranen, men visst finns det en och annan hajfilm efter JAWS som får en att dra upp benen från golvet när man sitter och tittar.

Det finns ett gäng filmer som man får ta det för vad det är, där är det ju mer humor än att det är för att skrämmas, det kan funka ibland faktiskt.

Här är dom filmer jag har. Som sagt så vill jag ha tips på filmer där det finns hajar med i rullen.


En av dom klart obehagligaste hajfilmerna, den är ruggigt bra/väl inspelad, känns fan som det vore på riktigt då det inte verkar vara någon animerad hajkrake som är med, utan dom har klippt in en riktig ser det ut som.
IMG_2928.JPG


Affes topplista, gällande Hajfilmer.

  1. Hajen/JAWS, är nog 1:a för att den är klassikern, när det kommer till Hajar på film.
  2. THE REEF, snudd på att den tog första platsen, ruggigt bra är ingen överdrift att säga. Ska vara baserad på en verklig händelse.
  3. Open Water, den är också lite obehaglig, även denna ska vara baserad på en verklig händelse.
  4. 12 days of Terror, YES, även denna är baserad på verkliga händelser.
  5. Dagerous Water. Efter dessa fem filmer så är det lite svårare att ta ut någon, då dessa är rena c-filmerna, Haha.
  6. JAWS 2
  7. Shark Attack
  8. Bait
  9. Malibu Shark Attack/Mega Shark in Malibu
  10. Jättehajen - Vinsurfarnas Skräck
  11. JAWS 3
  12. Deep Blue Sea
  13. JAWS 4/The Revenge
  14. Swamp Shark
  15. Shark Night
  16. Delad 16 plats; Meda Shark vs Macha Shark, Mega Shark vs Giant Octopus, Sand Shar, Snow Shark, Sharknado, Sharknado 2, Sharkopus

Kom en hajrulle nu i somras The Shallows, har dock inte hunnit kolla in den filmen.

Älskar hajfilmer och slukar allt som kommer. Du har dock missat Tintorera som kom strax efter Jaws. Tycker nog även att Deep Blue Sea borde åka upp på din lista. The Reef var grym och ser verkligen fram emot The Shallows.

Den här boken måste du dock skaffa!

image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Älskar hajfilmer och slukar allt som kommer. Du har dock missat Tintorera som kom strax efter Jaws. Tycker nog även att Deep Blue Sea borde åka upp på din lista. The Reef var grym och ser verkligen fram emot The Shallows.

Den här boken måste du dock skaffa!

image.jpeg


Kan inte annat än att hålla med dig! Är nog den bok jag har läst om flest gånger, i den så står det om det som händer i filmen 12 days of Terror. Du har nog rätt, beträffande Deep Blue Sea ;)! Tack för tipsets, ska kolla upp om det går att få tag på filmen Tintorera, borde ju gå att hitta den på ebay med lite tur någon gång.

Den är sjukt bra.
DSC_7647.JPG


Denna är inte heller så dålig.
DSC_7650.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En jobbarpolare med hajskräck kunde inte ha den hemma. Jag hade den hos mig och fick ta med till jobbet så han kunde kolla ibland på luncherna :D


Haha...ja fa fy fan, då måste man ha mega hajskräck! Mycket underhållande i vilket fall som helst, känner igen beteendet, då det kommer till ormsr. Har svårt att så dom kräken både i böcker och på TV. Att jag någonsin kommer att hålla en i IRL är lika stor chans som att jag skulle gå och vinna drömvinsten på LOTTO :p.
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Köpte hem 2 nya Hajfilmer från från bukten igår, tyvärr är dom svåra att hitta om du inte kör regions fritt vill säga. Tyvärr så har jag inte det, men det kanske inte vore så dumt och införskaffa. Ska bli kul att kolla på när dom kommer, MoaHahaha!

image.jpeg
image.jpeg
 

mega

Rolex
Min stora hobby är vind och kitesurfning. Jag undviker medvetet hajfilmer för dom ställer till det så mycket i hjärnan :arghh:
En av mina stora mardrömmar är när man är "ganska långt ut" på vattnet och det tillfälligt slutar blåsa, då får man snällt ligga där och flyta tills vinden kommer tillbaka. Medan man ligger där och guppar på djupt vatten ser man alla dessa skuggor röra sig böand vågorna och känner allt möjligt stöta emot våtdräkten... Allt detta är ju bara hjärnspöken, men inte desto mindre blir jag så grymt uppstressad. Tack för den Jaws...
Allt detta utspelar sig förresten oftast i Kalmarsund, men en större svensk insjö kan nog också funka...
"The Shallows" sparar jag alltså tills pension, vill inte fresta mer på hobbyn :nailbiting:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Köpte hem 2 nya Hajfilmer från från bukten igår, tyvärr är dom svåra att hitta om du inte kör regions fritt vill säga. Tyvärr så har jag inte det, men det kanske inte vore så dumt och införskaffa. Ska bli kul att kolla på när dom kommer, MoaHahaha!

image.jpeg
image.jpeg

Carmen Electra i baddräkt (och ev utan toppen som omslaget hintar) låter som ett vinnande koncept... Men i övrigt är jag försiktigt skeptisk till den rullen... :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Min stora hobby är vind och kitesurfning. Jag undviker medvetet hajfilmer för dom ställer till det så mycket i hjärnan :arghh:
En av mina stora mardrömmar är när man är "ganska långt ut" på vattnet och det tillfälligt slutar blåsa, då får man snällt ligga där och flyta tills vinden kommer tillbaka. Medan man ligger där och guppar på djupt vatten ser man alla dessa skuggor röra sig böand vågorna och känner allt möjligt stöta emot våtdräkten... Allt detta är ju bara hjärnspöken, men inte desto mindre blir jag så grymt uppstressad. Tack för den Jaws...
Allt detta utspelar sig förresten oftast i Kalmarsund, men en större svensk insjö kan nog också funka...
"The Shallows" sparar jag alltså tills pension, vill inte fresta mer på hobbyn :nailbiting:


Haha...kul att du delar med dig med dina tankar ;)!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En liten uppdatering bara, hade visst en till Hajfilm i gömmorna visade det sig, inget man blir skitnödig utav, men dock en liten Hajrulle, även ändrat i topplistan, nu har Deep Blue Sea klättrat upp 4 placeringar @Spencer66 ;)!

DSC_7708.JPG



Affes topplista, gällande Hajfilmer.

  1. Hajen/JAWS, är nog 1:a för att den är klassikern, när det kommer till Hajar på film.
  2. THE REEF, snudd på att den tog första platsen, ruggigt bra är ingen överdrift att säga. Ska vara baserad på en verklig händelse.
  3. Open Water, den är också lite obehaglig, även denna ska vara baserad på en verklig händelse.
  4. 12 days of Terror, YES, även denna är baserad på verkliga händelser.
  5. Dagerous Water. Efter dessa fem filmer så är det lite svårare att ta ut någon, då dessa är rena c-filmerna, Haha.
  6. JAWS 2
  7. Shark Attack
  8. Deep Blue Sea
  9. Bait
  10. Malibu Shark Attack/Mega Shark in Malibu
  11. Jättehajen - Vinsurfarnas Skräck
  12. JAWS 3
  13. JAWS 4/The Revenge
  14. Swamp Shark
  15. Shark Night
  16. Jurassic Shark
  17. Delad 16 plats; Meda Shark vs Macha Shark, Mega Shark vs Giant Octopus, Sand Shar, Snow Shark, Sharknado, Sharknado 2, Sharkopus
 
Senast ändrad:

plattfot

Rolex
Affes topplista, gällande Hajfilmer.

  1. Hajen/JAWS, är nog 1:a för att den är klassikern, när det kommer till Hajar på film.
  2. THE REEF, snudd på att den tog första platsen, ruggigt bra är ingen överdrift att säga. Ska vara baserad på en verklig händelse.
  3. Open Water, den är också lite obehaglig, även denna ska vara baserad på en verklig händelse.
  4. 12 days of Terror, YES, även denna är baserad på verkliga händelser.
  5. Dagerous Water. Efter dessa fem filmer så är det lite svårare att ta ut någon, då dessa är rena c-filmerna, Haha.
  6. JAWS 2
  7. Shark Attack
  8. Deep Blue Sea
  9. Bait
  10. Malibu Shark Attack/Mega Shark in Malibu
  11. Jättehajen - Vinsurfarnas Skräck
  12. JAWS 3
  13. JAWS 4/The Revenge
  14. Swamp Shark
  15. Shark Night
  16. Jurassic Shark
  17. Delad 16 plats; Meda Shark vs Macha Shark, Mega Shark vs Giant Octopus, Sand Shar, Snow Shark, Sharknado, Sharknado 2, Sharkopus

Tycker "Djupet" borde hamna bland topp tre på listan - innehåller en Rolex sub, en Seiko 62mas, Jacqueline Bisset i vit t-shirt och ett par mindre hajar (som försöker bita av lutslangarna i slutet av filmen).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Är faktiskt trist att de görs så få bra hajfilmer, de skulle kunna göra enorma filmer om Zambezihajen aka tjurhajen som faktiskt är ansvarig för de flesta hajattackern. Eller varför inte en om vitfenad oceanhaj som var den som dödade så många under andra världskriget.

Så många hajar, så få filmer, så lite fantasi från filmmakarna..
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Mothafucka... Jag GOOGLADe för att hitta dom sämsta jävla hajfilmerna som fanns, för att vara rolig... MEN, dom fanns alla i din lista...

Tack för den, DOn Pepe
 
Topp