• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om Hajar på filmduken! 🦈

IMG_9604.JPG

Klassiker.
 

Patrik72

Cartier
4,1 på imdb, inte illa inte illa:D. Jag slår dig dock med denna: Devouring waves, a.k.a. devilfish a.k.a. monster shark med det ytterst starka betyget betyget 2,4. Vet inte om den varit uppe i tråden, men gillar man skräp borde den vara gjuten.
Pre-Cert-Devouring-Waves-Medusa-Big-Box-Vhs-_1.jpg

2,4 i betyg...Låter som en blivande klassiker. ;)

Men vad tror ni, kommer det att bli en remake av Jaws, eller kommer det en ny uppföljare inom en snar framtid?
Hoppas på en Jaws 5 då Scheider, Shaw och Dreyfuss inte kan ersättas med dagens dåliga unga skådisar.
 

ScubaKing

Audemars
Här kan vi rekommendera filmer med hajar i huvudrollen eller om dom bara finns med för att glufsa i sig lite människor så där, ja ni fattar nog vad jag är ute efter.

Då jag är sjukt fascinerad av hajar, för det har jag nog varit sen barnsben som jag kan komma ihåg. Allt som har med hajar att göra är fullt titt-bart. Dokumentärer som går på TV, när shark week går av stapeln på Discovery Channel så sitter man som gjuten framför rutan. Men nu handlar ju inte denna tråd om dokumentärer om hajar på TV, utan om Hajar som har kommit upp på filmduken.

Originalet från 1975 är ju en tidlös klassiker, ingen tvekan om det, rullen jag pratar om är naturligtvis filmen JAWS, men vad har kommit efter denna kultrulle?! Nja...inte är det mycket att hänga i julgranen, men visst finns det en och annan hajfilm efter JAWS som får en att dra upp benen från golvet när man sitter och tittar.

Det finns ett gäng filmer som man får ta det för vad det är, där är det ju mer humor än att det är för att skrämmas, det kan funka ibland faktiskt.

Här är dom filmer jag har. Som sagt så vill jag ha tips på filmer där det finns hajar med i rullen.
DSC_7702.JPG


En av dom klart obehagligaste hajfilmerna, den är ruggigt bra/väl inspelad, känns fan som det vore på riktigt då det inte verkar vara någon animerad hajkrake som är med, utan dom har klippt in en riktig ser det ut som.
IMG_2928.JPG


Affes topplista, gällande Hajfilmer.

  1. Hajen/JAWS, är nog 1:a för att den är klassikern, när det kommer till Hajar på film.
  2. THE REEF, snudd på att den tog första platsen, ruggigt bra är ingen överdrift att säga. Ska vara baserad på en verklig händelse.
  3. Open Water, den är också lite obehaglig, även denna ska vara baserad på en verklig händelse.
  4. 12 days of Terror, YES, även denna är baserad på verkliga händelser.
  5. Dagerous Water. Efter dessa fem filmer så är det lite svårare att ta ut någon, då dessa är rena c-filmerna, Haha.
  6. JAWS 2
  7. Shark Attack
  8. Deep Blue Sea
  9. Bait
  10. Malibu Shark Attack/Mega Shark in Malibu
  11. Jättehajen - Vinsurfarnas Skräck
  12. JAWS 3
  13. JAWS 4/The Revenge
  14. Swamp Shark
  15. Shark Night
  16. Jurassic Shark
  17. Delad 16 plats; Meda Shark vs Macha Shark, Mega Shark vs Giant Octopus, Sand Shar, Snow Shark, Sharknado, Sharknado 2, Sharkopus

Kom en hajrulle nu i somras The Shallows, har dock inte hunnit kolla in den filmen.

The Reef är fan den bästa haj-filmen som någonsin har gjorts! Helt fantastisk. Däremot The Shallows var ett fiasko utan dess like.
 

Patrik72

Cartier
Jag älskar The Reef.
Kan bara hålla med er.
Dessa är mina favoriter:
The Reef.
Jaws.
12 Days Of Terror.
Open water.


Det finns även en dramadokumentär om USS Indianapolis med Richard Dreyfuss som berättarröst, gillar även den. Till skillnad från den nya med Nicholas Cage i huvudrollen.

Har även sett en annan film som inte har med hajar att göra, utan med en saltvattenskrokodil. Baserad på en sann historia och har ni missat den så är det på tiden att ni gör något åt saken. Black Water heter den. Rekommenderas varmt när man är mätt på alla dåliga hajfilmer typ threeheaded shark, ghostshark etc...etc...:)
 

Patrik72

Cartier
Slog mig plötsligt att ingen har nämnt denna rullen:
MV5BMTc4NTU.jpg


Jag undviker alltid att prata om filmers handling då det är så lätt att försäga sig och lämna spoliers. Men det vete katten om det inte borde nämnas att även denna film är bättre än The Shallows. Filmen innehåller riktiga scener med Cal Ripfin, som numera är spårlöst försvunnen tyvärr. :cool:
 

lofgreno

Audemars
Slog mig plötsligt att ingen har nämnt denna rullen:
MV5BMTc4NTU.jpg


Jag undviker alltid att prata om filmers handling då det är så lätt att försäga sig och lämna spoliers. Men det vete katten om det inte borde nämnas att även denna film är bättre än The Shallows. Filmen innehåller riktiga scener med Cal Ripfin, som numera är spårlöst försvunnen tyvärr. :cool:
Ja just det, den där. Kommer ihåg trailern men såg den aldrig. ☺
 
Slog mig plötsligt att ingen har nämnt denna rullen:
MV5BMTc4NTU.jpg


Jag undviker alltid att prata om filmers handling då det är så lätt att försäga sig och lämna spoliers. Men det vete katten om det inte borde nämnas att även denna film är bättre än The Shallows. Filmen innehåller riktiga scener med Cal Ripfin, som numera är spårlöst försvunnen tyvärr. :cool:

Är den där bra? Har undvikit den trots att det är en dykfilm. Halle-bäret brukar vara en garant för att filmen suger stenhårt.
 

ScubaKing

Audemars
Finns egentligen bara ett par haj filmer som faktiskt håller måttet. Första Hajen 1 och möjligen Hajen 2. Sedan den bästa av dem alla..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................The Reef!!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hm...satan i gatan så tråkiga nyheter :oops:!
Jättetrist. Är hos våra vänner (hajfilmaren) i Florida nu; de var vänner med Rob. Han hade faktiskt bett vår kompis Andy följa med på just denna tur. Som tur var avböjde Andy just för att han tyckte det var ett onödigt farligt dyk de skulle ge sig på..
Anyway; Emmy-awardsen för hajfilmandet kommer här..

IMG_9838.JPG
 
Jättetrist. Är hos våra vänner (hajfilmaren) i Florida nu; de var vänner med Rob. Han hade faktiskt bett vår kompis Andy följa med på just denna tur. Som tur var avböjde Andy just för att han tyckte det var ett onödigt farligt dyk de skulle ge sig på..
Anyway; Emmy-awardsen för hajfilmandet kommer här..

IMG_9838.JPG
Märklig olycka. Dessutom körde han rebreather redan i första Sharkwater vill jag minnas, så vadan allt snack om att han var nybörjare.:confused:
https://www.outsideonline.com/2154621/rob-stewart-obituary
 
Har äntligen kollat på The Shallows. Helt ok rulle faktiskt, fet vithaj, tar fart efter en seg början, en Casio i framträdande roll och stabila skådespelarinsatser, speciellt av fiskmåsen. Mindre bra: Lite kässa dataeffekter emellanåt, Lite Open Water-seghet och dålig uppbyggnad till de läskiga scenerna. 3 Helson Sharkdivers av 5 möjliga.

Watch-Blake-Lively-The-Shallows-2016-300x300.jpg

the-shallows-2.jpg


Be careful out there, vithajar är luriga! :)

cg5260343c1062f.jpg

cg530fac7607b24.jpg

cg51f1a9d5ad34d.jpg

content.php
 
Topp