• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Limmad bezel.. hjälp! Bulova deep sea chronograph

Fadershan

Patek
Hej vänner!

Upptäckte att bezeln på min Bulova deep sea chronograph var fastlimmad. Den har inget insert utan det är själva bezeln som är lite tråkigt ditlimmad. Jag trodde först det var smuts som gjorde att den satt fast och upptäckte då att den var limmad. Nu, är det någon som vet hur dessa ska sitta fast från början? Verkar inte finnas något spår för en "spring" likt på Vostoks osv. Har försökt googla oxå men kammat 0.

All hjälp/förslag tas tacksamt emot!
IMG_20170218_124256.jpg
IMG_20170218_124310.jpg
IMG_20170218_124340.jpg
 

rogart-63

Patek
Ska troligen vara en fjäder typ Vostok eller Seiko 6306/7005 . Om det är rätt bezel bör det gå att böja till en ny av rätt sorts diameter på tråden?
Läste visst inte allt ser jag ?
Är det rätt bezel ?
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Ska troligen vara en fjäder typ Vostok eller Seiko 6306/7005 . Om det är rätt bezel bör det gå att böja till en ny av rätt sorts diameter på tråden?
Läste visst inte allt ser jag ?
Är det rätt bezel ?
Jag börjar misstänka fel bezel! De flesta av denna model har en 3:a med annat typsnitt men har iofs sett en annan med denna bezel. Kan ju iofs vara min haha. Tack för svar. Ser ite ut som det finns något "spår" för fjädern att gömma sig i/ ta spjärn emot.
 
Topp