• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Link utan länk!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag visade nyligen upp min nya Tag Heuer Link ref. CJF2115.
viewtopic.php?f=2&t=3134&p=39417&hilit=tag+heuer+link#p39417

Precis som jag själv haft olika känslor inför den karaktäristiska länken, visade det sig att vissa älskade den samtidigt som flera hade svårt för den.
bild-37.jpg


Så... varför inte testa huvudet utan länk som vissa föreslog. Jag plockade fram klock-verktygslådan och letade fram några band att testa med. Det visade sig dock att bandbredden mellan hornen är den udda storleken 21mm. Men håll till godo;

Skinn (nubuck) NATO;
bild-50.jpg

bild-51.jpg


Racing (nubuck);
bild-42.jpg

bild-43.jpg


Svart NATO (Phoenix);
bild-49.jpg

bild-48.jpg


Grå/svart NATO (Phoenix);
bild-47.jpg

bild-45.jpg


Krokodil;
bild-53.jpg

bild-54.jpg


Och så sist "Kevlar" (inte riktigt fastsatt);
bild-41.jpg


Gissa vilket band den stannade på?! (Ursäkta de kassa AJ-fånebilderna)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skitsnyggt på Bond-nato och läder! Tyvärr inget fan av länken men det där var riktigt snyggt! Kan dock tänka mig att länken växer med tiden.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Link utan länk!

Sjukt snygg på allt utom krokodilen! Inget fan av länken jag heller, så jag hade nog varierat mellan racing och gråsvart Nato... :)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Link utan länk!

Haha! Smaken är verkligen som baken.Jag gillar den med svart/grått nato.:grin:

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket snyggare utan länken, tycker jag. Ett svart racingband hade nog varit riktigt riktigt snyggt, även om jag tycker den var nice på carbon-bandet. Sen är jag ju ganska tråkig av mig och föredrar alltid svarta band.
 

vonhall

Rolex
Har verkligen svårt för den länken! Synd för annars så är klockan i sig själv väldigt snygg! Lägger hur som helst min röst på Bondnatot!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Många bud på vilket som var snyggast! Jag tror att alla varianter fick någon röst på att vara bäst... :)

Idag har jag i alla fall kört den på Bond, precis som jag tror majoriteten röstade för. :mrgreen: Jag valde mellan svart NATO och Bond, men valde Bond då tavlans gråa också hittas i bandet.
 
Topp