Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Linvin & Co ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av isbjörn, 12 mars 2014.

1. isbjörn
    Trådstartare

isbjörn Borgare

Någon som har erfarenhet av denna firma? De säljer bl.a. beg Rolex på Tradera. Utfärdar egna "äkthetsintyg" och hänvisar till "sina" urmakare. Bolaget är AB reggat 2012, har inga anställda, inga redovisningar tillgängliga och verkar ägas av en ensam 26 åring i Malmö...
    Lite många frågetecken i min smak, men de kanske bara är nya...

skickat via mobilen och Tapatalk

2. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Låter väldigt fishy, har de fysisk butik?

3. isbjörn
    Trådstartare

isbjörn Borgare

Showroom på Skomakaregatan 2 i Malmö, "efter tidsbokning" Ej samma som bolagets reg adress dock. Verksamma sedan 2007; enl uppgift. Men ABt är u alla fall nytt.
    Det BEHÖVER ju inte vara tokerier men man undrar ju.... Därför postade jag här. Någon kanske vet mer.

skickat via mobilen och Tapatalk

4. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Någon malmöbo som varit på besök?

5. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Hört/läst att grabbens farsa är urmakare i Köpenhamn och verksam inom finare klockor. Vet dock inte sanningshalten i detta, men det visar sig snart på hans Tradera-omdöme. Kan tyckas märkligt att man inte har en enkel webbsida 2014.

Verkar inte ha nån F-skatt.

6. ANkk

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne
    Måste finnas ett par malmöbor här ?

7. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Verkar sälja på Tradera även under alias L.AND.CO (registrerad i Malmö och säljer bl.a. lite Rolex-prylar).
    Bilden: Sista raden, där företagsinfo brukar stå, är suddad.

linvin.jpg

8. 4cie

4cie Biskop

Ser oseriöst ut när det är särskrivningar och felstavningar så det heter duga.
    "Silver färgad urtavla med strekindex"

Suck...

rillesnille, christian-h, Bojke och 7 andra gillar detta.
  9. Strindberg

Strindberg Biskop

De har skrivit isär och felstavat. Skulle inte köpa ett navelludd av dem.

(Eftersom skojs och sån't inte alltid går fram i text så förtydligar jag, deras klockkompetens kan mycket väl vara god trots att de skulle behöva en kurs i det svenska språket.)

Gummo, Aquaracer2 och K-S gillar detta.
  10. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Jag ska också börja utfärda äkthetsbevis :artist:

11. K-S

K-S Biskop

Skulle inte handla av någon som inte kan skriva ett korrekt ä-intyg.

Aquaracer2 gillar detta.
  12. isbjörn
    Trådstartare

isbjörn Borgare

Då kan vi alla handla av dig, helt riskfritt! :)

Skickas från min iPad via Tapatalk

13. acce1999

acce1999 Friends of KS

Bara för att man har (läs- och) skrivsvårigheter, så behöver det inte innebära att man inte kan sin sak i övrigt, eller hur?

Det åsido. Finns allt för många handlare, professionella eller semiprofessionella, som utfärdar äkthetsintyg. Personligen lägger jag inte ngn stor vikt vid dessa... Med få undantag: AD-utfärdade.

A

tedlapidus, Spencer, jabla och 1 annan gillar detta.
  14. calzone

calzone Biskop

Tänkte precis skriva samma sak^^ Bara löjligt när folk tror att man är oseriös bara för att man särskriver etc. Dock kan jag tycka att han skall låta en person utan (läs/skrivsvårigheter granska äkthetsintyget innan han utfärdar det!

Bojke, tedlapidus, paradis och 2 andra gillar detta.
  15. konkas

konkas Friends of KS

+1

tedlapidus gillar detta.
  16. 4cie

4cie Biskop

Det tycker jag också, behagar man inte låta kontrollera stavningen på texten som man har skrivit när man har läs - och skrivsvårigheter så ser det inte alls seriöst ut. I synnerhet inte när det gäller ett äkthetsintyg.

tedlapidus, ErikGBG och calzone gillar detta.
  17. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Det behöver inte vara fishy bara för att man ej kan stava eller skriva men för min del känns det lite oseriöst om man släpper ut det. Det finns väl alltid någon man kan be om hjälp i så fall.

18. POO

POO Präst

Det är ju öht rätt oseriöst att utfärda egna äkthetsintyg kan jag tycka men googlar man snubben så verkar han ha hållit på ett tag och har massor omdömen på tradera under ett annat namn och finns även omnämnd på gamla TTT.

Seikoman87 gillar detta.
  19. john b

john b Präst

Trodde dessutom det hette stavindex, eller baton kanske?

Seikoman87 och eriksson850 gillar detta.
  20. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Stämmer, han har hållit på ett tag. Att det står "strek index" skulle ju kunna ha nåt att göra med ryktet om att klockorna (och intygen) härstammar från Danmark. Strekindex låter väl lite danskt? Kan de vara översatta? Om än slarvigt?

maxmol gillar detta.
  21. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
  22. Daniel Kw

Daniel Kw Torpare

Jag är Malmöbo och arbetar mitt emot skomakaregatan 2.
    Från mitt fönster ser någon gång i veckan en ny audi eller bmw stå parkerad utanför ingången till dom.
    Har inte handlat från dom men pengar verkar han tjäna med tanke på bilarna han kör?
    Dessutom är hyrorna inne i stan inte billiga. Ett litet kontor på 20 kvm går på 4000-6000 kr i månaden.
    Dom större lokalerna 8000-30,000 kr/månad.
    Om det är killen jag tänker på kommer han och går alltid med någon tjej..frugan kanske? Kommer på morgonen och försvinner vid lunch. Båda ser ganska unga ut..ca 25-års åldern.
    Enligt skatteverket har dom varit verksamma sen -07 och innehar F-skatt. Redovisar ca 1 miljon årligen. Verkar seriöst?
    Intressant att höra någon som handlat från dom på tradera?...någon?

tedlapidus gillar detta.
  23. Daniel Kw

Daniel Kw Torpare

Deras omdömen på tradera verkar seriösa ?? inga negativa hittills. Kan det vara fake omdömen..eller?
    Säljer dom louis vuitton väskor också?
    Kollar man omdömena så finns det några positiva omdöme av kunder som köpt rolex och flertal omdömen på sålda louis vuitton väskor.
    Måste man inte vara auktoriserad att sälja louis vuitton här i Sverige? Borde väl bara vara louis vuitton butiken som har tillåtelse att sälja?
    Vet att tradera är stenhårda när det kommer till kopior.

http://m.tradera.com/profile/feedback/3541710/linvinandco

24. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Fri andrahandsmarknad.

25. Daniel Kw

Daniel Kw Torpare

2.jpg 3.jpg 4.jpg

1.jpg

26. Daniel Kw

Daniel Kw Torpare

27. Daniel Kw

Daniel Kw Torpare

Har försökt ringa dom men ingen svarar? Telefon avstängd?

28. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Av bilderna att döma ser den kosher ut. Men är ingen expert på denna modell.

29. calzone

calzone Biskop

30. Daniel Kw

Daniel Kw Torpare

Är du expert inom rolex?
    Kosher? Menar du att klockan är en replica? Tack för ditt svar, skippar i så fall att köpa den.
    Undrar varför tradera tillåter dom att sälja falska rolex? Borde dom inte stänga ner deras konto?
    Kollar man firman verkar dom seriösa ?? Har även ringt skatteverket och frågat, enligt skv innehar dom f-skatt och varit verksamma sen år -07.
    www.solidinfo.se/foretag/l-o-co
    www.solidinfo.se/foretag/linvin-o-co-ab

Mårtenssons ur Brookfield