• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Linvin & Co ?

isbjörn

Panerai
Någon som har erfarenhet av denna firma? De säljer bl.a. beg Rolex på Tradera. Utfärdar egna "äkthetsintyg" och hänvisar till "sina" urmakare. Bolaget är AB reggat 2012, har inga anställda, inga redovisningar tillgängliga och verkar ägas av en ensam 26 åring i Malmö...
Lite många frågetecken i min smak, men de kanske bara är nya...


skickat via mobilen och Tapatalk
 

isbjörn

Panerai
Showroom på Skomakaregatan 2 i Malmö, "efter tidsbokning" Ej samma som bolagets reg adress dock. Verksamma sedan 2007; enl uppgift. Men ABt är u alla fall nytt.
Det BEHÖVER ju inte vara tokerier men man undrar ju.... Därför postade jag här. Någon kanske vet mer.

skickat via mobilen och Tapatalk
 

Weberg

Audemars
Hört/läst att grabbens farsa är urmakare i Köpenhamn och verksam inom finare klockor. Vet dock inte sanningshalten i detta, men det visar sig snart på hans Tradera-omdöme. Kan tyckas märkligt att man inte har en enkel webbsida 2014.

Verkar inte ha nån F-skatt.
 

Weberg

Audemars
Verkar sälja på Tradera även under alias L.AND.CO (registrerad i Malmö och säljer bl.a. lite Rolex-prylar).
Bilden: Sista raden, där företagsinfo brukar stå, är suddad.

linvin.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
De har skrivit isär och felstavat. Skulle inte köpa ett navelludd av dem.


(Eftersom skojs och sån't inte alltid går fram i text så förtydligar jag, deras klockkompetens kan mycket väl vara god trots att de skulle behöva en kurs i det svenska språket.)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ser oseriöst ut när det är särskrivningar och felstavningar så det heter duga.
"Silver färgad urtavla med strekindex"

Suck...
Bara för att man har (läs- och) skrivsvårigheter, så behöver det inte innebära att man inte kan sin sak i övrigt, eller hur?

Det åsido. Finns allt för många handlare, professionella eller semiprofessionella, som utfärdar äkthetsintyg. Personligen lägger jag inte ngn stor vikt vid dessa... Med få undantag: AD-utfärdade.

A
 

calzone

Vacheron
Bara för att man har (läs- och) skrivsvårigheter, så behöver det inte innebära att man inte kan sin sak i övrigt, eller hur?

Det åsido. Finns allt för många handlare, professionella eller semiprofessionella, som utfärdar äkthetsintyg. Personligen lägger jag inte ngn stor vikt vid dessa... Med få undantag: AD-utfärdade.

A

Tänkte precis skriva samma sak^^ Bara löjligt när folk tror att man är oseriös bara för att man särskriver etc. Dock kan jag tycka att han skall låta en person utan (läs/skrivsvårigheter granska äkthetsintyget innan han utfärdar det!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Tänkte precis skriva samma sak^^ Bara löjligt när folk tror att man är oseriös bara för att man särskriver etc. Dock kan jag tycka att han skall låta en person utan (läs/skrivsvårigheter granska äkthetsintyget innan han utfärdar det!



Det tycker jag också, behagar man inte låta kontrollera stavningen på texten som man har skrivit när man har läs - och skrivsvårigheter så ser det inte alls seriöst ut. I synnerhet inte när det gäller ett äkthetsintyg.
 

POO

Panerai
Det är ju öht rätt oseriöst att utfärda egna äkthetsintyg kan jag tycka men googlar man snubben så verkar han ha hållit på ett tag och har massor omdömen på tradera under ett annat namn och finns även omnämnd på gamla TTT.
 

Weberg

Audemars
Stämmer, han har hållit på ett tag. Att det står "strek index" skulle ju kunna ha nåt att göra med ryktet om att klockorna (och intygen) härstammar från Danmark. Strekindex låter väl lite danskt? Kan de vara översatta? Om än slarvigt?
 

Daniel Kw

Breitling
Jag är Malmöbo och arbetar mitt emot skomakaregatan 2.
Från mitt fönster ser någon gång i veckan en ny audi eller bmw stå parkerad utanför ingången till dom.
Har inte handlat från dom men pengar verkar han tjäna med tanke på bilarna han kör?
Dessutom är hyrorna inne i stan inte billiga. Ett litet kontor på 20 kvm går på 4000-6000 kr i månaden.
Dom större lokalerna 8000-30,000 kr/månad.
Om det är killen jag tänker på kommer han och går alltid med någon tjej..frugan kanske? Kommer på morgonen och försvinner vid lunch. Båda ser ganska unga ut..ca 25-års åldern.
Enligt skatteverket har dom varit verksamma sen -07 och innehar F-skatt. Redovisar ca 1 miljon årligen. Verkar seriöst?
Intressant att höra någon som handlat från dom på tradera?...någon?
 

Daniel Kw

Breitling
Deras omdömen på tradera verkar seriösa ?? inga negativa hittills. Kan det vara fake omdömen..eller?
Säljer dom louis vuitton väskor också?
Kollar man omdömena så finns det några positiva omdöme av kunder som köpt rolex och flertal omdömen på sålda louis vuitton väskor.
Måste man inte vara auktoriserad att sälja louis vuitton här i Sverige? Borde väl bara vara louis vuitton butiken som har tillåtelse att sälja?
Vet att tradera är stenhårda när det kommer till kopior.

http://m.tradera.com/profile/feedback/3541710/linvinandco
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Deras omdömen på tradera verkar seriösa ?? inga negativa hittills. Kan det vara fake omdömen..eller?
Säljer dom louis vuitton väskor också?
Kollar man omdömena så finns det några positiva omdöme av kunder som köpt rolex och flertal omdömen på sålda louis vuitton väskor.
Måste man inte vara auktoriserad att sälja louis vuitton här i Sverige? Borde väl bara vara louis vuitton butiken som har tillåtelse att sälja?
Vet att tradera är stenhårda när det kommer till kopior.

http://m.tradera.com/profile/feedback/3541710/linvinandco

Fri andrahandsmarknad.
 

Daniel Kw

Breitling
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Någon som har erfarenhet av denna firma? De säljer bl.a. beg Rolex på Tradera. Utfärdar egna "äkthetsintyg" och hänvisar till "sina" urmakare. Bolaget är AB reggat 2012, har inga anställda, inga redovisningar tillgängliga och verkar ägas av en ensam 26 åring i Malmö...
Lite många frågetecken i min smak, men de kanske bara är nya...


skickat via mobilen och Tapatalk



1.jpg
 

Daniel Kw

Breitling
Av bilderna att döma ser den kosher ut. Men är ingen expert på denna modell.

Är du expert inom rolex?
Kosher? Menar du att klockan är en replica? Tack för ditt svar, skippar i så fall att köpa den.
Undrar varför tradera tillåter dom att sälja falska rolex? Borde dom inte stänga ner deras konto?
Kollar man firman verkar dom seriösa ?? Har även ringt skatteverket och frågat, enligt skv innehar dom f-skatt och varit verksamma sen år -07.
www.solidinfo.se/foretag/l-o-co
www.solidinfo.se/foretag/linvin-o-co-ab
 
Topp