• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Linvin & company i Malmö ?

Daniel Kw

Breitling
Någon som handlat från david.....Linvin & co i malmö?
Dom säljer denna breitling på blocket för 150 000:-
Kan inte mycket om dessa klockor men 150 000 kr verkar billigt med tanke på alla diamanter?
Borde inte en sån klocka kosta mer....? Typ 300k +
Kan den vara fejk? Riktig bling bling tattarklocka
A.jpg
 

ErikGBG

Audemars
Den kostar väl något.mer än diamanterna i sig är värda antar jag. Extremt liten efterfråga på sådana klockor och andrahandsvärde är brutalt dåligt.
 

Galaxy

Rolex
Skulle tro att andrahandsvärdet är uselt precis som ErikGBG säger. Att en klocka skulle definiera om du är en tattare förstår jag dock inte...
 

Daniel Kw

Breitling
Hellre denna ROLEX, betydligt bättre andrahandsvärde.
Vet någon vad modellen kostar ny att köpa idag....500k+?
Verkar som någon zigenare lämnat in klockan på pantis i malmö?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Förmodligen äkta med tanke på priset. Svårt att se klockan dock för alla stenar. Tyvärr inte så snygg heller. Priset är nog på höga sidan för att vara begagnat (vilket jag gissar på?). Inte så stor målgrupp, oljeschejker och Liberatce därav dåligt andranandsvärde.
Denna känns mer prisvärd i så fall, vitguld fullt strösslad;
image.jpg

http://www.pantbanken.se/auktioner/...100&offset=&kontor=&sortering=&listposition=1


Budet uppe i 65k, skrotguldsvärdet plus diamantvärdet borde vara mer än så?
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Hellre denna ROLEX, betydligt bättre andrahandsvärde.
Vet någon vad modellen kostar ny att köpa idag....500k+?
Verkar som någon zigenare lämnat in klockan på pantis i malmö?


Var i pantbankens uppgifter om klockan framgår inlämnarens etnicitet?
Tycker som Compiss att liknande fördomar hör hemma i helt andra och mer ljusskygga forum, eller helst ingenstans alls.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Budet uppe i 65k, skrotguldsvärdet plus diamantvärdet borde vara mer än så?

Andrahandsvärdet på diamanter är noll-och-ingenting, om de inte är väldigt stora. Ska man sälja dem, eller ett smycke där de ingår, vill man ha en bedömning och ett cert på dem, som kostar någon tusenlapp. Man får en ganska fin sten för 2k i inköp, med cert.

Sen verkar det ( enligt min ringa erfarenhet ) som om stenar i klockor bruckar vara av rätt rackig kvalitet? Ping Aurum, har du koll på det?
Då blir ju andrahandvärdet ännu sämre, även om svenskar nöjer sig med sämre kvalitet generellt (se där, ännu en fördom byggd på etnicitet).

Till TS: Jag är förmodligen mer "svensk" än du men gillar is. Skulle gärna haft vilken som helst av de båda vita uren, även om de är lite i överkant till och med för mig. Att slänga sig med nedsättande benämningar på olika mer eller mindre definierade grupper av människor tyder på liten erfarenhet av världen och klen bildning.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Andrahandsvärdet på diamanter är noll-och-ingenting, om de inte är väldigt stora. Ska man sälja dem, eller ett smycke där de ingår, vill man ha en bedömning och ett cert på dem, som kostar någon tusenlapp. Man får en ganska fin sten för 2k i inköp, med cert.

Sen verkar det ( enligt min ringa erfarenhet ) som om stenar i klockor bruckar vara av rätt rackig kvalitet? Ping Aurum, har du koll på det?
Då blir ju andrahandvärdet ännu sämre, även om svenskar nöjer sig med sämre kvalitet generellt (se där, ännu en fördom byggd på etnicitet).

Till TS: Jag är förmodligen mer "svensk" än du men gillar is. Skulle gärna haft vilken som helst av de båda vita uren, även om de är lite i överkant till och med för mig. Att slänga sig med nedsättande benämningar på olika mer eller mindre definierade grupper av människor tyder på liten erfarenhet av världen och klen bildning.
Om det är premiumtillverkarna själva som satt stenarna brukar de nog vara bra stenar, Rolex använder endast de finaste diamanterna, river och flawless eller vad det nu heter...
 

Daniel Kw

Breitling
Först dissar du tattare och sedan zigenare. Idag har jag inget tålamod för varken troll och/eller rasistidioter. :bored:

inget illa menat.....vill inte uppröra någon. är själv av kroatisk ursprung.
zigenar klocka eller inte....kan likaväl vara en svensk eller eskimå
oavsett vad....klockan såldes för 190,000;- hyggligt högt pris
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
inget illa menat.....vill inte uppröra någon. är själv av kroatisk ursprung.
zigenar klocka eller inte....kan likaväl vara en svensk eller eskimå
oavsett vad....klockan såldes för 190,000;- hyggligt högt pris


Du vill inte uppröra någon, men du väljer att påstå att klockan passar bra för en viss folkgrupp, som du dessutom väljer att benämna med inte en utan två olika nedsättande termer. Hur uttrycker du dig när du vill uppröra någon?
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Inte kränkt, men jag blir däremot lite förbannad när det flyger rasistiska tillmälen på detta annars så trevliga forum. Å andra sidan vore det säkert vettigare att inte mata trollet...
 
Topp