• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lissabon, dag 1

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Sistlidna helg var jag och hustrun till Lissabon. Eftersom jag inte känner till staden i någon större utsträckning så mailade jag till en herre vid namn Fernando Correia de Oliveira. Fernando är klockjournalist och samlare. Min avsikt var att få tips om vintagebutiker att besöka men Fernando föreslog, förutom besök i klockbutik, en lunch eller middag tillsammans med Lissabons motsvarighet till Klocksnack. Tyvärr fanns inte tid till middag men en lunch och lite erfarenhetsutbyte skulle väl gå att pressa in. Tyvärr blev Fernando upptagen med annat men han satte mig i kontakt med sin gode vän José Carlos Saldanha, som har en liten klockbutik på Rua Condes de Monsanto 4.

Av en händelse sprang vi på den lilla butiken redan första dagen. Jag tog några bilder...
DSC00289_L.jpg


DSC00287_b.jpg


DSC00290_L.jpg


DSC00291_L.jpg


DSC00292_L.jpg


DSC00293_L.jpg


DSC00294_L.jpg


DSC00298_L.jpg


DSC00299_L.jpg


DSC00301_L.jpg


DSC00302_L.jpg


José Carlos Saldanha var mycket trevlig, men upptagen både med kunder och telefonsamtal så vi sa hej och bestämde tid för nästa dag. Det kommer lite senare.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Udda och härlig display. Intressant ljussättning med ljus åt det blåa hållet.
 
Topp