• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Listar numera 11,5 % mer

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Konfrimerad av 3 AD's.

image.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen.....nya klockor är ändå bara för posörer...det ska kosta att smälta in, det ska kosta om man vill förnedra sig själv med nytt, blankt och poshit....

Med lite tur höjer de även servicepriserna så det inte bara kostar att ligga på topp.....det ska vara dyrare att hålla sig kvar också....

Bär hellre jag en viltolycka på armen....
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen.....nya klockor är ändå bara för posörer...det ska kosta att smälta in, det ska kosta om man vill förnedra sig själv med nytt, blankt och poshit....

Med lite tur höjer de även servicepriserna så det inte bara kostar att ligga på topp.....det ska vara dyrare att hålla sig kvar också....

Bär hellre jag en viltolycka på armen....

Viltolycka!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ni får ursäkta för jag är inte så värst insatt i hur priserna har förändrats på sistone - vad har hänt egentligen? Har hört att schweiziska francen har stigit som fan och att Rolex har höjt priserna men vilka prisökningar kan man förvänta sig (generellt) på vintage, begagnat och nytt?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Mot schweiziska francens ökning är det väl att betrakta som en sänkning om jag förstår det rätt. Trist i vilket fall. Jag som planerar köpa nytt.
 

Isodor

Audemars
Nu har jag inte koll på kursen på s-franc men om t.ex Omega höjer 6% och Rolex 11,5% men kursen är ändrad 20% så borde det innebära att AD's i t.ex Sverige inte får lika stor marginal på dinkor med tanke på de köper de i CHF? Eller har jag fel?
 

CLT

Rolex
Nu har jag inte koll på kursen på s-franc men om t.ex Omega höjer 6% och Rolex 11,5% men kursen är ändrad 20% så borde det innebära att AD's i t.ex Sverige inte får lika stor marginal på dinkor med tanke på de köper de i CHF? Eller har jag fel?
Dom tjänar nog ungefär samma skulle jag tro. Men rabatter blir säkert mindre/svårare.
 
Det där inlägget är ju rätt motsägelsefullt på något sätt?

Kan ju vara att tillverkaren väljer att ta en del av förlusten själv tills vidare och hoppas på att CHF kursen inte håller i sig...

Klockorna har ju trots allt ett marknadsvärde, hade dom hade kunnat ta 20% mer och ändå sälja lika mycket hade dom nog gjort det redan innan CHF raset...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag inte koll på kursen på s-franc men om t.ex Omega höjer 6% och Rolex 11,5% men kursen är ändrad 20% så borde det innebära att AD's i t.ex Sverige inte får lika stor marginal på dinkor med tanke på de köper de i CHF? Eller har jag fel?

Korrekt. Mindre marginal att spela med..
 

David

Bödeln
Anade det. Typ dubbelt så stor höjning mot vad jag trodde.

Har Rolex höjt med mindre än runt 10% på senare år? Jag har visserligen mest hållit koll på USA-priserna tidigare, men jag kan inte tänka mig att det varit annorlunda här. Med tanke på valutasituationen och att det gått flera år utan höjning förväntade jag mig att det svenska listpriset skulle gå upp 15-20%.
 
Topp