• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Listpriset på Omega Speedmaster 3573.50?

oscaroscar

Panerai
Hejsan,
Är jag alldeles yr eller har den modellen utgått?
Den verkar ju ersatt av någon annan referens (när jag kollar uret).
Har inte vart så insatt så de kanske är sen längesen men priset verkar ha höjts avsevärt på omega speedmaster. Varför? Och vad listar den nämnda modellen?
 

Bexa

Omega
Alltså är denna ute nu eller kommer den snart? Hade tänkt köpa Speedmastern nu snart innom 1 vecka eller så, och undrar om jag kommer hamna med den nya boxen och 5k mindre.
 

Bexa

Omega
Känns lite sunk att åka på en 5k ökning även om lådan är lite cool.

*Bracelet on the new reference is the screwed 9300 type – no more folding pins* någon dom vet vad detta innebär
 

Henrik A

Omega
38.400 för månklockan!? Har jag missuppfattat eller har Omegas marknadsavdelning rökt något olämpligt?
Sist jag kollade, vilket inte var så länge sedan, var listpriset 32.800 :wtf:
 

Bexa

Omega
Ja det är vad klockan kostar, men nu prackar de på dig en låda med saker i för 5200. ska ner på stan imorgon och se om jag kan köpa en utan lådan och spara 5k.
 

Henrik A

Omega
OK, har läst på lite nu. Vilket trams. 500 kr hade känns som en motiverbar prisökning även om jag personligen värderar grejerna till 0.

Samtidigt förstår jag Omegas dilemma. De vill bli mer premium och det är lätt att skruva upp priset när man lanserar nya produkter men väldigt svårt med en befintlig produkt som lever på att vara just oförändrad år efter år...
 

Bexa

Omega
Fan JakobZ nu blev jag sugen på månklockan som inte finns längre, med fönstret på baksidan när jag läste din review.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
OK, har läst på lite nu. Vilket trams. 500 kr hade känns som en motiverbar prisökning även om jag personligen värderar grejerna till 0.

Samtidigt förstår jag Omegas dilemma. De vill bli mer premium och det är lätt att skruva upp priset när man lanserar nya produkter men väldigt svårt med en befintlig produkt som lever på att vara just oförändrad år efter år...

Ja för den nya skruvade länken e SÅ KASS..

Omega borde betala dig för att den är uppdaterad. Fan ta dem.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Ja för den nya skruvade länken e SÅ KASS..

Omega borde betala dig för att den är uppdaterad. Fan ta dem.

Kanske måste citera mig själv här och förklara att det var ironi. Självklart ska Omega ta betalt för den enda riktigt intressanta klockan som finns i deras sortiment när den uppdateras.
 

oscaroscar

Panerai
Kanske lite OT i denna tråden men priserna överhuvudtaget är ganska mycket högre?
Har som sagt legat lågt med klockor ett tag och inte kollat priser men nu när jag kollar chrono24 så är typ allt dyrare sen senast jag tittade (halvår sedan). Exempelvis en nyare 116610 från Italien kostar 50k och uppåt.
 

Henrik A

Omega
Kanske lite OT i denna tråden men priserna överhuvudtaget är ganska mycket högre?
Har som sagt legat lågt med klockor ett tag och inte kollat priser men nu när jag kollar chrono24 så är typ allt dyrare sen senast jag tittade (halvår sedan). Exempelvis en nyare 116610 från Italien kostar 50k och uppåt.
EUR/SEK, ett års historik:
iserver.png
 

AgE

Omega
Ärligt talat så är det väl på tiden att Speedyn inkluderas i Omegas premium-satsning. Jag gillar inte att överdriva med superlativ men Speedmastern är en av få modeller som förtjänar epitetet "ikonisk". Inte många klockor som kan skryta med liknande historia. För mig är det och kommer förmodligen alltid att vara Omegas verkliga flaggskepp, även om jag gillar de nya Seamasterlinjerna med cal. 8500/9300. Visst, de nya prylarna och uppgraderad länk kanske inte är värda 5k men det är ju definitivt en trevlig bonus, och den har väl legat i princip still i pris ett tag innan detta. Sen är det väl fortfarande så att Omega går att köpa billigare än listpris.
 
Topp