• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite "2000-postersångest" och tävling...

jabla

Sarlacc
Rolex 16700 GMT är min beater men kan även bli finklocka om man väljer annan vridring och band, helt klart den klocka jag valt om jag bara fick ha en :)

Här är den med när jag renoverar förrådstak på landet.

gmt-tak.jpg


Och så här såg den ut nu i kväll när jag tvättade bort asfaltklister från händerna, lite mer "hairlines" än från deskdiving :)

gmt-dirty.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Endast ett dygn kvar, men förfarande saknas några bidrag :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ok! Jag börjar med min fars Tissot från ca 1967 som jag alldeles nyss fått hem från McGyver som gav den en total översyn. Går som en dröm och ser också ut som en :)

Nån motiveringen mer än att det är min fars behövs nog inte.

Tissot Seastar PR516

jedunu9e.jpg


ymuzyjaz.jpg


e7uju9yq.jpg


je3a5e2u.jpg


Stort tack McGyver
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Sista chansen att lämna ytterligare bidrag till KS största tävling! Förväntar mig att alla drar sitt strå till stacken :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Helt klart min favorit just nu.
Inte så många andra att välja på, men denna skulle jag helt klara mig enbart på med lite extra band till.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mitt bidrag får blir min nya favorit Rolex 116400GV som jag köpte av en forummedlem denna vecka. Sjuuuuukt nöjd med utseende men framför allt att den sitter så skönt på handleden.



 

Tommytvigg

Cartier
Longines Automatc 50 talare
Denna klocka är speciell för mej. Jag har fått den av en av mina bästa vänner Harry.
Det är ca femton år sedan. Vi var lite dragna och min vän sa att han vill ge mej en present för vi är så fina vänner. Han slet fram klockan och jag blev så jäkla glad.
Det blev ett sånt där moment som det bara kan bli mellan två män på fyllan :) lite sentimentalt grabbsnack.
Hur som helst så har jag haft in den på fullservice för ca tio år sedan och är rädd om den.
Kommer aldrig att göra mej av med den.
Lite bilder

IMG_3065.jpg


IMG_3067.jpg


IMG_3071.jpg


Det var mitt bidrag.

Mvh Tommy
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det är lätt att få prestationsångest i denna tråd, men visst måste jag vara med och fira ditt jubileum.

Den klocka som jag utser som favorit har inte fått så mycket handledstid under sommaren. Men jag tycker den är fin, lagom stor, lagom cool och att den blev riktigt fräsch när jag polerade plexit och satte på ett Singular Racing på den. Dessutom är det min födelseårsklocka, 1972. Den är från detta klockmärkes storhetstid med ett mustigt racing arv.

Klockan är:







Heuer Carrera

bJEBjDo.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kul med alla bidrag hittills, men nu går vi in på sista timmen, så det är bara att ösa på om just Du vill ta hem det här ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tar och gratulerar dig med en bild på min födelseklocka som jag knappt använt sedan den köptes i våras. Nu är den på garantirep i USA :(

Men nej, jag är inte bitter för det inte för jag har bara 18 poster kvar till 2000 :)

Seiko 6105-8110 från oktober 1974

y2e2ytuz.jpg


Stort grattis till 2000-nivån. Många kommer aldrig att komm dit ;) Bara de mest skadade...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Min Morfars farfar var kommunist. Han spelade lergök, rökte pipa så det pyrde ur öronen på honom och förespråkade planekonomi. Han gav upphov till den mannen som min morfar någon gång på dinosauriernas tid kallade far. Den här mannen vet jag inte mycket om, inte mer än att han av Kalmar Stad fick en klocka i gåva för många års arbete. Den här klockan gick sedan i arv till min morfar som lät den ligga i en låda i 20 år.

I början av 2013 efter att hans favoritbarnbarn under en middag korsförhört honom kring hur hans klockbestånd såg ut så förstod han att det var dags att leta fram den där klockan tills nästa gång de skulle ses.

På så sätt fick jag i Juni en gammal Omega Seamaster med ett hyfsat högt affektionsvärde.

 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tar och gratulerar dig med en bild på min födelseklocka som jag knappt använt sedan den köptes i våras. Nu är den på garantirep i USA :(

Men nej, jag är inte bitter för det inte för jag har bara 18 poster kvar till 2000 :)

Seiko 6105-8110 från oktober 1974

y2e2ytuz.jpg


Stort grattis till 2000-nivån. Många kommer aldrig att komm dit ;) Bara de mest skadade...
Hahaha... Det där är fortfarande inte min gamla! Min gamla är den pepsimoddade 6306:an från -77, men den där är cool den med!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vinnaren utsedd! Efter mördande konkurrens och nästan 30 härliga bidrag på sköna klockor... Flera riktigt fina bilder och bra motiveringar. Inte helt lätt att bedöma, men nedan följer motiveringen...








Snygg första bild på första klockan :)

Stort grattis! Skicka ett PM med din adress, så kommer ett litet paket på posten.


För att det är min första klocka, köpt för någon vecka sedan.

Certina DS Action Diver

leddFih.jpg


8p0eiqC.jpg
 

Jonathan11

Breitling
Tack så mycket theargonaut trodde aldrig att jag skulle vinna mot alla andra fina bidrag!

Och grattis till 2000 förresten!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vinnaren utsedd! Efter mördande konkurrens och nästan 30 härliga bidrag på sköna klockor... Flera riktigt fina bilder och bra motiveringar. Inte helt lätt att bedöma, men nedan följer motiveringen...








Snygg första bild på första klockan :)

Stort grattis! Skicka ett PM med din adress, så kommer ett litet paket på posten.

Bra val :cigar:
 
Topp