Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lite eta till lunch...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jockinho, 3 november 2012.

1. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    två klockor från helt olika årtal, en från 80-talet och en nyproducerad homage men båda med ett Eta-verk i sig. Vi börjar med nyförvärvet, en klocka jag är riktigt nöjd med och glad över att jag hann snappa upp :geek: Härlig patina utan att bli möglig som det ibland lätt kan bli, skön boett som sitter perfekt.

(nytt band ska köpas in, detta är som synes 2mm för stort...)

Sen har vi den andra etadrivna saken, en Davosa Ternos homage på i mitt tycke världens mest mångsidiga och "estetiskt perfekta, om än tråkiga" klocka. Ska inte babbla om den allt för mycket då recension finns upplagd. Hade tänkt att köpet av Cityn skulle sparka ut denna ur samlingen men de kompletterar varandra bra...

En bild tillsammans...

Och på handleden...

Tack för titten :)

//Jocke

2. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Cityn är så fin!!!

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Cityn ser kanon ut! :)

4. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    City'n!!!

5. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
  6. Det som återstår är att sälja den till mig ;-)

7. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Testade cityn på ett bondnato idag, funkar hyfsat tycker jag (gillade det dock inte inledningsvis) även fast det varit finare med orange detaljer på natot istället för rött...

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nja, gillar inte att blanda de murriga färgerna på natot med urets glada galna visare. Har min på svart zulu men tror din lite ljusare tavla passar bättre på mörkgrått eller galet orange. Flerfärgade tygband känns oftast lite DW och fjolligt... :D

Fortfarande en jäkligt tuff dykare. Vad tycker du om quartztickandet?

9. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Nix det är ju inte den ultimata kombon, jag hade tänkt testa ett brunt eller grönt lädernato. Orange vore väl rätt coolt med men lite för somrig känsla för mig just nu. Haha så kan man ju se på det :mrgreen:

Tickandet går väl leva med, det känns på något sätt lite roligare med vintagequartz än nytt, kruxet är väll att man tror klockan stannat varje gång en tittar ned på den... Summa summarum så känns det roligt med lite vintage igen iaf, det är ju något visst med lite patina även fast jag också gillar helt nytt.

10. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ja det är lite nervöst, första sekunden är alltid för lång. Speciellt när jag hade min smådyra Omega Stardust, klarade det inte. Därför är min Mariner II perfekt iom att den inte har någon sekundvisare. Men min billiga Certinadykare har jag vant mig vid nu. Ordentlig skruvboett, plastglas och målade index på matt tavla och allt detta med quartzens fördelar.

11. John R

John R Präst

City'n är super smutt!

/ John R

Mårtenssons ur Brookfield