• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite frågor

Hej!

Är ganska så ny här och i klocksvängen och har egentligen tusen frågor men vi får börja lite smått.
Har inte burit klocka på kanske tio år även om jag egentligen alltid gillat klockor som manligt smycke, fram tills i höstas då jag köpte min första klocka, en Seiko Premier Perpetual. En fin klocka som jag trivs med men som också gav mersmak :cool:

Tänkte faktiskt redan då köpa en lite dyrare klocka men ville känna mig för då jag inte burit klocka på länge.
Men nu börjar som sagt suget efter en till klocka komma och det är väl i prisklassen 10-15k jag tänkte mig men har redan
nu börjat spana lite över det :eek:

Då jag bor in en liten stad i obygden där nästa stad ligger minst 30 mil bort så finns det inga klockaffärer att titta i hos utan blir väl att beställa i så fall. Så till min första fråga:
precisiontime.co.uk är det någon som har någon erfarenhet av dem eller premiumwatches.com finns det några betänkligheter att beställa därifrån?

Sen passar jag på att fråga om två klockor jag spanat på som ligger lite över vad jag tänkt egentligen, men ändå:)

Breiltling superocean 42 http://www.uret.se/breitling-superocean ... 10748.html

Omega seamaster http://www.uret.se/omega-seamaster-dive ... -4810.html

Vad finns det att säga om dessa klockor? Urverk, kvalite osv


mvh
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vart bor du? Finns garanterat något här på forumet som bor i närheten som säkerligen har något sevärt.
 
Nja, helst nytt men skulle kunna tänka mig nyare begagnat, alltså nyskick då helst

Bor i Kiruna:) En liten bit ifrån det mesta:)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
A_Andersson skrev:
Nja, helst nytt men skulle kunna tänka mig nyare begagnat, alltså nyskick då helst

Bor i Kiruna:) En liten bit ifrån det mesta:)

Välkommen!

Fundera en gång till. Rätt beggade klocka till rätt pris så får du lätt pengarna tillbaka om du vill sälja och pröva nåt annat.
 
Jo håller lite koll på säljsidan här bland annat, och sen har ju pr watch en Aqua terra till salut tex som jag skulle kunna tänka mig om inte urtavlan varit vit:)
 
Ca 30 mil bort, misstänker du pratar om Luleå då. Där har du ju Fritz Olsson för att klämma på lite nya klockor om du har vägarna ned hit. Vill du kika på min "halvskruttiga" (smårepigt glas i alla fall) Omega Speedmaster Professional så kan du höra av dig till mig - jag bor strax utanför Luleå...

Rikard
 
precis Luleå jag syftade på:) Men dem har väl "bara" Longines som skulle kunna vara intressant

Hur är det med dem internetbutikerna jag länkade till i mitt första inlägg? är dem något att ens överväga?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
A_Andersson skrev:
Nja, helst nytt men skulle kunna tänka mig nyare begagnat, alltså nyskick då helst

Bor i Kiruna:) En liten bit ifrån det mesta:)

Är själv gammal jokkmokkare, ta dig tid att åka ner till sthlm och glid in på nån butik och kolla klockor.
 
A_Andersson skrev:
precis Luleå jag syftade på:) Men dem har väl "bara" Longines som skulle kunna vara intressant
Hmmm, "Frittes" sålde Omega tidigare i alla fall... Men dom har kanske slutat med det? Jag ska in till stan o hämta upp en D/A-omvandlare i morrn så jag kan titta förbi hos dom...
Rikard
 
Jokkmokkswe skrev:
A_Andersson skrev:
Nja, helst nytt men skulle kunna tänka mig nyare begagnat, alltså nyskick då helst

Bor i Kiruna:) En liten bit ifrån det mesta:)

Är själv gammal jokkmokkare, ta dig tid att åka ner till sthlm och glid in på nån butik och kolla klockor.

jo får väl göra det, har lite vänner som bor där som dessutom också pratar om att handla klocka, borde väl gå att förhandla lite pris om man ska köpa 3-4 klockor på samma ställe?:)
 

Icaras

Rolex
A_Andersson skrev:
Jokkmokkswe skrev:
A_Andersson skrev:
Nja, helst nytt men skulle kunna tänka mig nyare begagnat, alltså nyskick då helst

Bor i Kiruna:) En liten bit ifrån det mesta:)

Är själv gammal jokkmokkare, ta dig tid att åka ner till sthlm och glid in på nån butik och kolla klockor.

jo får väl göra det, har lite vänner som bor där som dessutom också pratar om att handla klocka, borde väl gå att förhandla lite pris om man ska köpa 3-4 klockor på samma ställe?:)

Om du nu tänker lägga ut 15 gäddor på en klocka så är väl inte en resa till Stockholm så farligt :) samåk med någon, träffa dina vänner och ta en liten mini-semester med en klocka på handleden när du åker hem! :mrgreen:
 
Topp