• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite Halda på KS

16610

Patek
2-Faktor
För lite Halda på KS. Vad beror det på? Högt pris? För stor?

Ös på med funderingar och tankar!

Själv tycker jag Halda gjort tuffa klockor men att priset är fel. Borde göra en Halda i runt 15-20K klasse..

halda_2.jpg


Mechanical_Modules.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sjöö Sandström finns ju om man vill ha billigare, samma grundare (Sandström) som nu tagit över Halda.
Halda är ju rätt speciella, tror inte målgruppen är så stor och svårt att motivera prislappen med tanke på vad man kan få för annat kul. Men coola klockor helt klart.
 
Högt pris och även om den första var liiiite kul med rymdkopplingen till Fuglesang så har dom väl vad jag hört inte ens sålt iväg alla dom 128st dom gjorde, samt ett den nya Race känns riktigt tråkig IMHO...

martinhook hade en Halda Race pilot i kassen när jag träffade honom för ett tag sedan och den var till en kille med för mycket pengar som jag förstod det och inte aktiv på KS....

Gillar man ideen med en high-end LCD klocka så finns ju VW ORCen för under 10an...
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Om man känner för det kan man spendera ca 30 minuter med att kolla på en intervju med just Mr. Sandström när han pratar om klockan med Page&Cooper i England.

Ganska intressant faktiskt..

Håller med, sjukt cool klocka!


 

Rivalen

Rolex
Stor och jag gillade inte länken heller. Det var i våras - Space Discovery inte slutsålda då och AD som vi var inne hos prutade rejält utan att vi sagt ett ord. Unikt mer eller mindre och finns mycket att gilla, men det räcker inte i min smak.
 
Topp