Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lite Halda på KS

Diskussion i 'Diskussion' startad av 16610, 11 december 2014.

1. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    För lite Halda på KS. Vad beror det på? Högt pris? För stor?

Ös på med funderingar och tankar!

Själv tycker jag Halda gjort tuffa klockor men att priset är fel. Borde göra en Halda i runt 15-20K klasse..

halda_2.jpg

Mechanical_Modules.jpg

Jakobb och Rivalen gillar detta.
  2. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
  3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sjöö Sandström finns ju om man vill ha billigare, samma grundare (Sandström) som nu tagit över Halda.
    Halda är ju rätt speciella, tror inte målgruppen är så stor och svårt att motivera prislappen med tanke på vad man kan få för annat kul. Men coola klockor helt klart.

16610 gillar detta.
  4. Högt pris och även om den första var liiiite kul med rymdkopplingen till Fuglesang så har dom väl vad jag hört inte ens sålt iväg alla dom 128st dom gjorde, samt ett den nya Race känns riktigt tråkig IMHO...

martinhook hade en Halda Race pilot i kassen när jag träffade honom för ett tag sedan och den var till en kille med för mycket pengar som jag förstod det och inte aktiv på KS....

Gillar man ideen med en high-end LCD klocka så finns ju VW ORCen för under 10an...

hook och 16610 gillar detta.
  5. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Om man känner för det kan man spendera ca 30 minuter med att kolla på en intervju med just Mr. Sandström när han pratar om klockan med Page&Cooper i England.

Ganska intressant faktiskt..

Håller med, sjukt cool klocka!

16610 gillar detta.
  6. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kollade på den. Men den är bisarrt stor.

Så det blev - precis som har nämnts - en SS ORC istället.

Erik1 och 16610 gillar detta.
  7. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Hög oxå... mer som ett samlar objekt typ

RobertD gillar detta.
  8. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Stor och jag gillade inte länken heller. Det var i våras - Space Discovery inte slutsålda då och AD som vi var inne hos prutade rejält utan att vi sagt ett ord. Unikt mer eller mindre och finns mycket att gilla, men det räcker inte i min smak.

16610 gillar detta.
  9. Rookie

Rookie Borgare

Fula och dyra, tyvärr..

16610 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield