Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lite hjälp kanske!?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 16610, 23 november 2013.

1. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Som ni säkert sett har jag en klocka till bytes. Men jag är så velig så jag blir trött på mig själv! Jag har alltid varit en person som vet vad jag vill men de här med klockor är ju helt galet!

Vad ska jag göra!?
    Har en 16570 och jag vill prova något annat, skral budget inför jul osv. Rolex ligger varmt om hjärtat!

Ordet är fritt, men hjälp en klockvän=)

Älskar KS!

Affe gillar detta.
  2. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    En GMT MASTER. Vad är din budget?

jabla och 16610 gillar detta.
  3. andheg

andheg Friends of KS

Jag hade försökt att behålla den och spara, då blir du extra glad när badklocka behövs!

16610 gillar detta.
  4. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Speedo's + Speedmaster and you're set!

leben, theargonaut och 16610 gillar detta.
  5. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    min budget blir nog runt 30-35 laxar=( jag känner inte igen mig själv nu. Måste ha nytt på armen bara! =) ska man ta ett bank lån och köpa hela Rolex alt Omega=)

Affe gillar detta.
  6. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Provat och kom inte överens med varken sambo eller mig själv=)

7. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Öka budget 5 lax och köp en vintage sub. Datum eller ej kvittar, dom är bra båda två :)

16610 gillar detta.
  8. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Lite tråkigt kanske, men behåll och spara ihop till nästa klocka istället.

Men om du nödvändigtvis MÅSTE byta så säger jag submariner i någon variant. Min favoritklocka alla kategorier. Tidlös designklassiker som aldrig, jag upprepar: aldrig, kan bli fel!

Räven, andheg och 16610 gillar detta.
  9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    +1 på en GMT utan keramisk ring, då får du många klockor i en och hinner spara ihop till nästa innan du "tröttnat" på den.

andheg och 16610 gillar detta.
  10. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Kan det vara så att det blir billigast i länden att köpa den man verkligen vill ha!? 116613LB? Men hur blir man nöjd?

TheKing gillar detta.
  11. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Fråga Ricrob :)

12. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Förutom på jobbet då. ;) :D

13. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Eh, nej, inte där heller. Om man inte är vård- eller kökspersonal, för då får man inte bära klocka alls.

:)

14. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

:D

Sent from my iPhone using Tapatalk

15. Ricrob

Ricrob Friherre

Till att börja med vill jag bara påpeka det uppenbara, det är ett stort jävla gap mellan 30-35k och en 116613lb och ännu större om du precis som jag har den nya tavlan (som kom i år 2013) som krav. Om det sedan är billigast i längden att skrapa ihop/låna till det gapet kan jag nog säga NEJ på, eftersom hur nöjd jag än är med min nya 116613, så längtar jag redan efter nästa köp, så glöm det där med "jag köper den här drömjlockan nu och nöjer mig".. Även om det givetvis är så det låter till frugan! ;)

Så, av egen erfarenhet säger jag; Nöjd med en 116613lb kommer du bli men du kommer inte sluta vilja köpa/byta, så att mitt tips är att byta, sälja, köpa, nöta tills du rasslat ihop en större budget och steget blir naturligt. Så har jag gjort och några av stegen på vägen har varit underbara bekantskaper, t.ex. Ploprof 1200m, 216570 och framför allt 16613.

Appropå 16613, där har du/vi ju svaret! Jag antar att du inte har lika feta armar som mig och då är en trevlig 16613 2000-2004 en dröm för endast 40-45k! Eller vad säger ni leben och Af Sjodahl ?!

Maro, TheKing, andheg och 5 andra gillar detta.
  16. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    [quote="Ricrob

Appropå 16613, där har du/vi ju svaret! Jag antar att du inte har lika feta armar som mig och då är en trevlig 16613 2000-2004 en dröm för endast 40-45k! Eller vad säger ni leben och Af Sjodahl ?![/quote].

Jag håller med dig Ricrob! Med den budget du angivit 16610 så kan du kamma hem en helt OK 16613, men det förutsätter att du inte behöver box, cert tillbehör osv. Du blir även utan guld på spännet för det kom på senare modeller men det är ju än smaksak, av dom 2 som nämns i inlägget 16570 så skulle jag gå på en 16613.

Äger som sagt båda klockorna, och skulle jag köpa en av dom 2 och jag inte ägde någon Rolle innan så skulle jag valt 16613, guls och stål tillsammans blir trevligt :cool:.

Som Ricrob skrev så får du en trevlig 16613 från 2000-2004 för 40-45K men då är det lite över det du angivit i budgeten.

Har har du en 16613 till ett grymt bra pris...

https://www.chrono24.se/rolex/subma...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

andheg gillar detta.
  17. leben

leben El Patrón

Jag har båda!

TheKing, Ricrob och jabla gillar detta.
  18. leben

leben El Patrón

Man bli aldrig nöjd. Du flyttar bara fram positionerna. Ganska trevlig det också.

Ricrob och 16610 gillar detta.
  19. leben

leben El Patrón

16613 med blå tavla är magisk. Köp!

Ricrob, andheg och 16610 gillar detta.
  20. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Men vad ska jag göra tror ni? kan ju inte gå på julkassan eller semesterkassan! detta är ju min hobby=) Hur gör man för att bli nöjd?

21. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    nöjd blir man nog aldrig, jag tror som tidigare talare..en Sub tickar många boxar och håller värdet hyfsat bra..

16610 och Aquaracer2 gillar detta.
  22. Ricrob

Ricrob Friherre

Skjuter sig i pallet eller inser att man aldrig kommer bli nöjd och gör det bästa man kan med rådande ekonomi.

leben och 16610 gillar detta.
  23. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Efter denna tråd tror jag mig veta svaret. Tack för stödet.

24. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Man köper två begagnade IWC på länk i bra skick för runt 60k, bland annat för att vara annorlunda jämfört med alla Rolex-freaks som häckar här, men upptäcker snart att det är dom enda klockor man behöver ... :)

25. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Riktigt fina klockor! Man kanske skulle flytta över lite av pengarna till klockontot och börja leva

laketwig gillar detta.
  26. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Nöjd = död
    "När jag får råd att köpa DEN DÄR klockan kommer jag aldrig se till någon annan tidgivare" två veckor senare kommer du öndå att köpa den där seikon som var snygg OCH billig.... ;)

iPhone | Tapatalk

16610 gillar detta.
  27. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Jag tror jag vet nu. Jag borde lägga ner. Sälja av allt och köpa den där klockan och sluta hänga på KS. Lätt? nej

Maro och TheKing gillar detta.
  28. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Väldigt fint vokabulär alla har också

29. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Nöjd.... Du blir inte nöjd, så enkelt är det.
    Behåll din exp2a, den är läcker!

Maro och 16610 gillar detta.
  30. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Här du inte några andra rollar eller blandar jag ihop? Kikat efter 114060?

Mårtenssons ur Brookfield