• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite info om dessa gamla Seamasters, tack!

oloph

Omega
Har dammat av lite gammalt arvegods. Två Omega Seamaster 30.
Den i guld från morfar, och den i stål från min mor. Jag vet inte så mycket om dem (ingenting egentligen) och hoppas att någon här på KS skall kunna upplysa mig lite om vad det är jag haft i min byrålåda alla dessa år.
Väldigt tacksam för all info jag kan få:)
IMG_0642.JPG
IMG_0640.JPG
 

Vic

Omega
Mer info än att det är två Seamaster 30 är svårt att få ut ur bilderna. För att veta mer behövs exakt modellnummer, vilket urverk som sitter i, samt serienummer. Allt detta finns inuti klockan, så du behöver ta dem till en urmakare som kan öppna dem, och sedan återkomma hit med bilder av urverk och insidan av boett-locket.

Annars blir allt bara gissningar.
 

oloph

Omega
Mer info än att det är två Seamaster 30 är svårt att få ut ur bilderna. För att veta mer behövs exakt modellnummer, vilket urverk som sitter i, samt serienummer. Allt detta finns inuti klockan, så du behöver ta dem till en urmakare som kan öppna dem, och sedan återkomma hit med bilder av urverk och insidan av boett-locket.

Annars blir allt bara gissningar.
Alright.. Tänkte ta den i stål till en urmakare imorgon för en genomgång. Återkommer med mer info.
 
Topp