• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite klockspaning igen...

Var en snabbis på stan idag, och hann med att testa lite klockor...

Först Krons Ur, var lite sugen att kolla in Fredrique Constant som vi pratade om tidigare i veckan...

Testade Worldtimern, riktigt skumt ljus hos Krons Ur så bilden suger, men klockan kändes grym...

D20BE6FA-0636-4B78-BFAE-A0B8E8541C39_zpsjcriydwm.jpg


Sedan drog jag förbi Franks Ur och testade Glashütte Panomatic Lunar, har alltid gillat den och främst då med ljus tavla, MEN när jag testade båda idag så måste jag säga att den med mörk tavla är snäppet vassare, dessutom kommer den på ett riktigt schysst grått moccaband...

FD147C02-78FD-4D03-836D-DB574471B220_zpsvp3zyspz.jpg


8B755618-8DCB-405B-8FE8-989F5283E7F7_zpsvfgwjzvp.jpg
 

paradis

Audemars
En av vackraste klockor som finns, Glashütte Panomatic Lunar, :D den kan inte bli bättre . Fredrique Constant,är också fin,men alldeles för mycket text på tavlan.:eek: Lite så man tom. blir förvirrad...........sen är det alltid ,smaksak.
 

Niclas

Omega
Glashütten är underbar. Dock vet i f...n om inte ljus tavla slår den mörka ändå.

Lite halvt OT: Varför suger alltid ljuset hos klockmånglarna ?
Masterkiller hade svårt att fotografera, själv får jag anti-shoppingkänsla när man tittar i montrarna och klockorna glittrar som värsta bling-blinget. Nästan att man letar efter myntfacket för att stoppa i en femma och vrida runt :facepalm:...
 

JesperO

Rolex
Just den GO tycker jag nog är bland de finare man kan köpa idag. Är svag för den vita men tycker inte den är lika vit IRL dom jag hade hoppats...
Har aldrig funderat på den svarta, borde kolla in den också...
Om du slår till och offrar din RO så är jag snabb och hjälpa dig ;-)
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Panomatic Lunar är en favorit, håller dock personligen den ljusa snäppet högre. FC förstår jag mig inte på alls. :/
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
GO:n ser mycket fin ut som många säger. Hur är den mörka tavlan, ser ut som lite sunburst i dialsen och matt i övrigt? Gillade dock inte 12 indexen på de snodda bilderna. Bättre klass på den du hade på armen.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Snygga "dressur". läckert med massa text och visare och så, men för mig ska det helst vara
så enkelt som det går.
Men baksidan på GO´n kan man nog inte se sig trött på.
Jag håller med om belysningen i klockaffärer, ger inte direkt något köpsug.
/j
 

Andrew

Cartier
Jag förstår inte vurmen för Glashütte PL.

För stor boett samt datumvisning och den osymmetriska tavlan är ful.
 

KMS

Rolex
GO är riktigt snajsig! Dom har väl å andra sida ett helt gäng av sjyssta dinkor. Kul.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Gillar den ljusa urtavlan på GO mer. FC får mig alltid att tänka att det är en VC wannabe, men den där var helt klart intressant! Jag gillar att resa och har alltid tyckt om de där lampjordglobarna som var poppis på 1900-talet :)
 
Snygga "dressur". läckert med massa text och visare och så, men för mig ska det helst vara
så enkelt som det går.
Men baksidan på GO´n kan man nog inte se sig trött på.
Jag håller med om belysningen i klockaffärer, ger inte direkt något köpsug.
/j

Att det inte är något traditionellt dressur är väl helt klart, är nog mer bara en cool annorlunda dinka som man antingen älskar eller hatar och för dom som vill ha något annorlunda...

Hursomhelst så är den överjävlig IRL och bilderna gör den inte rättvisa...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Stör mig lite på texten till FC som jag tycker är allt för kopierad från Breguet!

Glashütte å Lange är ju två tyska demoner!
 
Topp