• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite klockspaning...

Dalomo

Rolex
2-Faktor
... A la masterkiller blev det en sväng på stan för lite klockspaning. Ervid är på jakt efter en dykare och efter ett besök hos herr Rob och Mr Frank m fl slutade vi hos Kron som enda ställe där det togs lite bilder.


En duo som skulle funka rätt bra tillsammans. Min AT med en dykarkompis.
20150214_153717~2.jpg


Sen kom det lite svenskt på bordet. Landsort tungsten samt worldtimer. Gillar verkligen destro kronan på tungsten men har lite svårt med avsaknaden av luggar. Worldtimern var riktigt ball ändå. Coolt och lite vågat, avskalat formspråk.
20150214_153838.jpg
20150214_153937~2.jpg


En bratte. Njaää. Inte min tekopp.
20150214_155237~2.jpg


Sen kom eftermiddagens överraskning. Trots att det inte är nån otippad eller särskild speciell modell så blev jag lite imponerad över hur den satt på handleden. Bär något större än sin 40 mm och riktigt gedigen. Var rädd att den skulle bli lite för tunn eller nätt för sitt ändå "kraftiga" utseende. Den med guldvisare höjer sig nog ännu ett snäpp.
20150214_154449~2.jpg
20150214_154510~2.jpg


Och till sist en till IWC. Även denna imponerade bra. Riktigt riktigt bekväm på gummit med de kraftigt sluttande bandhornen. Skön finess med vridringen där den går i friläge när man vrider åt fel håll så att säga. Verkligen en bra kandidat för den som är ute efter en ren dykare.
20150214_155944~2.jpg


Tyvärr blev det inget köp denna gång även om det var rätt nära. Men lämnar eftermiddagen men ett ännu godare intryck av IWC utan att på något sätt ogillat de innan.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sen kom eftermiddagens överraskning. Trots att det inte är nån otippad eller särskild speciell modell så blev jag lite imponerad över hur den satt på handleden. Bär något större än sin 40 mm och riktigt gedigen. Var rädd att den skulle bli lite för tunn eller nätt för sitt ändå "kraftiga" utseende. Den med guldvisare höjer sig nog ännu ett snäpp.
Jag har guldvarianten och är väldigt nöjd. Den är helt klart roligast av de tre. Enda nackdelen är väl att den inte passar på gummit om man nu vill ha ett alternativ till länken.

Från en fredagstråd:
DSC_0086 (2).JPG
 

Ervid

Omega
Fy fan vad jag inte vet vad jag vill ha.
Butikspersonalens skräck.

Har bara sett Aquatimers på nätet och blev verkligen, verkligen positivt överraskad över denna(329001)
Jakten fortsätter men det lutat åt aquatimer på gummi.
Stort tack för en trevlig alla hjärtans dag Dalomo . Tror du våra fruar uppskattade promenaden på stan lika mycket som vi?
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Jäklar vad fina klockor! Saknar min gamla vita Aquatimer, men kan mycket väl bli en ny svart i närtid. Tycker den nya imponerar, speciellt att den är något mindre än tidigare.
 

poormans

Rolex
fattar fortfarande inte varför tudor har snowflake visare och den färgade ringen runt tuben? det är två saker som får mig att avstå, hellre en stilren pelagos alla dagar i veckan

cheers
christian
 
Topp