• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite komiskt att SS sänkte andrahandsvärdet på sin ORC..

Underligt, har dom lanserat en ny Digital ORC? finns just nu 6st på Blocket, när dom kom förut så gjordes dom ju bara i 300ex...

Alla dom på Blocket är uttagna 15 och 16 januari i år?

Och inget på hemsidan?
 

Mr Chance

Kalmar
Ja, som jag påpekat i någon annan tråd om SS så är jag mycket skeptisk till tillverkare (alla kategorier) som "skickar med" sin produkt vid köp av en helt annan produkt. Jag tror att SS gjorde en felprioritering i och med samarbetet med VW.

Imho.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Den gamla versionen hade ett super-duper-quartzverk som var framtaget i liten skala för nåt missilsystem från bofors har jag för mig. Det var väl också en av anledningarna till att quartznördar åtrådde dem och köpte dyrt. Nån som vet om det är samma i den nya?
 
Ja, som jag påpekat i någon annan tråd om SS så är jag mycket skeptisk till tillverkare (alla kategorier) som "skickar med" sin produkt vid köp av en helt annan produkt. Jag tror att SS gjorde en felprioritering i och med samarbetet med VW.

Imho.

Kan så vara (och även jag tycker det) men dom sa när vi var där att dom säljer ca 2500 klockor/år och om VW köper typ 300st (jag har ingen aning om hur många) så är det kanske svårt att tacka nej och det genererar säkert en hel del reklam +att folk som aldrig hört talas om märket hör om det...

men såklart tråkigt för dom som sitter på originalet...
 

Mr Chance

Kalmar
Kom på ytterligare ett skäl till att jag anser det vara en felprioritering. SS vill uppfattas som ett (semi)premiummärke men då kan man inte skicka sin produkt med ett märke som uppfattas som allt annat än premium.
 
Oavsett om det är bra eller dåligt för märket generellt, så tycker jag det är skumt att dom just väljer en modell som tidigare varit limiterad och är sett som ett samlarobjekt...samt dessutom originell och unik design -troligen inte vad den vanliga bilköparen skulle välja själv...
 

meo_swe

Audemars
Det är lite synd att SS gör så... Har aldrig vart ett fan av ORC, men de har ett par jävligt coola modeller, och detta gör att de sjunker lite imo..
 

DrDre

Patek
Köper du VW får du en på köpet.. Många som köper VW är nog ointresserade av klockor alltså hamnar de på blocket..

Om det är så att man kan kränga dem för runt 15 tkr, så kan vi nog räkna med att nästan alla kommer att komma ut på marknaden. Det är nog få VW köpare som är så intresserade att man skulle betala 15 tkr för att ha den kvar. Inte ens de flesta här på forumet, som är klocktokiga, skulle väl inte köpa en för 15 tkr.
 
Om det är så att man kan kränga dem för runt 15 tkr, så kan vi nog räkna med att nästan alla kommer att komma ut på marknaden. Det är nog få VW köpare som är så intresserade att man skulle betala 15 tkr för att ha den kvar. Inte ens de flesta här på forumet, som är klocktokiga, skulle väl inte köpa en för 15 tkr.

Det tråkiga är väl att nu när det kommer krylla av dom där så får dom nog inga 15lax för dom, tror nog modellen som sådan nog vänder sig mot lite mer klockintresserade köpare och det är väl just dom som inte vill ha dom när det är en VW klocka, lite ironiskt nästan...
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Har verkligen försökt gilla S&S flera gånger, men hittills har det inte riktigt lirat. Sånt här är ju lite trist. Skulle inte betala 15k för en sån där direkt.
 

Mr Chance

Kalmar
Synd att det inte är en chronolink som ingår, hade kunnat plocka en bil då :D

Gillar också Chronolinken...
BrSxZlv.jpg
 
Topp