• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite komiskt att SS sänkte andrahandsvärdet på sin ORC..

Silverminken

Panerai
Blev just erbjuden en i inbyte....han ville ha 20k för den för pantbanken hade erbjudit honom 18k.
Mitt tips till honom blev att åka till pantbanken snarast och casha in. Han kommer aldrig att få mer än 10k vid privat försäljning. Marknaden kommer översvämmas av dom.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Men de kommer inte att sälja några nya om klockorna finns att hämta gratis på blocket.


Hallå...de har ju redan sålt ett par hundra till VW.....som sagt.....de skiner nog blankt i de som snurrar på blocket. Dessutom kommer dessa försvinna när priset mött marknaden......
 

Sirba

Omega
Fem stycken av de som låg på Blocket är markerade som sålda. De hade mellan 10K och 13,5K i begärt pris.
En som tidigare begärde 16K har just sänkt till 12,5K.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Asså, jag fattar ingenting. Kan någon vänligen sammanfatta! SS ger bort klockor om man köper en VW. Verkar dumt, men det är deras val. Plötsligt dyker det upp en massa SS på internäät och det är från VW köpare som kränger klockor de fått vid bilköp? Vad är det jag missar?
mvh
garfield
 

fredtiger

Cartier
Aldrig sett modellen tidigare. Kan inte påstå att digitalklockor intresserar mig (även om det gömmer sig en under locket på min chronolink). Den där modellen tycker jag dock är riktigt cool!
 

Silverminken

Panerai
Asså, jag fattar ingenting. Kan någon vänligen sammanfatta! SS ger bort klockor om man köper en VW. Verkar dumt, men det är deras val. Plötsligt dyker det upp en massa SS på internäät och det är från VW köpare som kränger klockor de fått vid bilköp? Vad är det jag missar?
mvh
garfield

SS säljer klockorna till VW som i sin tur ger bort dem.
 

DrDre

Patek
Aldrig sett modellen tidigare. Kan inte påstå att digitalklockor intresserar mig (även om det gömmer sig en under locket på min chronolink). Den där modellen tycker jag dock är riktigt cool!

Det var en variant som såldes för ca 12-13 år sedan. Den var profilerad mot segling (bla hade de ngn koppling till Volvo Ocean Race) och kom i två olika varianter, en svart och en "vanlig". Den har väl fått lite kultstatus eller i alla fall ett visst samlarvärde på senare år.

För länge sedan hamnade jag på en middag tillsammans med en av de ansvariga för Volvo Ocean Race från Volvo. Han bar en S&S Chronolink och efter ett tag började vi prata klockor. Han berättade då att de hade ett gäng S&S, både ORC och Chronolink, som blivit över. Jag fick erbjudande att köpa en till ett rätt bra pris (ORC för 12 tkr om jag minns rätt) men jag stod över.
 

fredtiger

Cartier
Det var en variant som såldes för ca 12-13 år sedan. Den var profilerad mot segling (bla hade de ngn koppling till Volvo Ocean Race) och kom i två olika varianter, en svart och en "vanlig". Den har väl fått lite kultstatus eller i alla fall ett visst samlarvärde på senare år.

För länge sedan hamnade jag på en middag tillsammans med en av de ansvariga för Volvo Ocean Race från Volvo. Han bar en S&S Chronolink och efter ett tag började vi prata klockor. Han berättade då att de hade ett gäng S&S, både ORC och Chronolink, som blivit över. Jag fick erbjudande att köpa en till ett rätt bra pris (ORC för 12 tkr om jag minns rätt) men jag stod över.
Tackar för info om modellen!
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Det ingen i tråden riktigt tar upp är att de är så jävla fula att man vill gråta.


(Jag vet att min smak är föränderlig och undanber mig därför påminnelser om det här inlägget om nåt halvår då jag sannolikt har en.)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
I min bok är det inte ens ett bra köp på 9. Efter detta är den helt iskall och bara en sjukt överprisad digitalare. Från en ball nästan kultklocka. Trist.
Fortfarande en schysst klocka. Känner man att man gillar den, och har 9k så absolut. Varför inte. Klart att man inte köper den som investering,
 
Topp