Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lite lätt OT! Fyndat Heuer! Eller inte?

Diskussion i 'Diskussion' startad av seikoswede, 20 oktober 2012.

1. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Var på loppis idag och fick med mig den här hem, en Heuer Trackmaster i absolut nyskick. Snodden är vit och ren och jag tror knappt den varit ute ur boxen?

Alla papper finns med inklusive manual, garanti stämplad i Norrköping 73 och Heuer stickyn.

Priset jag gav är det samma som står på boxen och det var ju helt klart prisvärt men jag blir glad om någon har mer info om själva modellen? Jag har dålig koll på stoppur men det är säker någon här som vet?

Sorry för taskiga ajfånbilder!

Vänligen

Jim

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Givet att du gillar stoppur så kan man nog säga att du gjort ett riktigt kap! Har en likadan själv. Som inte kostade 25 spänn. :)

Grattis!

3. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Tack Denke!

Jo visst tusan gillar jag stoppur men vet inte mycket om dem? Skall googla lite mer under aftonen så får vi se vad jag hittar.

Tack!

Jim

4. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    ;) Perfekt äggklocka

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Fyndat var ju en underdrift :p

Även om det blir krystat att hitta ett användningsområde så är den jäkligt ball!

6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Här finns en del om Heuer stoppur: http://www.onthedash.com

Värt en kik även om jag inte sett något om just Trackmastern.

7. leben

leben El Patrón

Bra fynd!
    bjuder 50:- så gör du 100% vinst :D

8. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Tack för alla svar! :D

Har inte lyckats hitta så mycket info om just den här modellen mer än att Heuer tydligen gjorde ett antal varianter under 70 och 80 talet.

Och till leben: Nice try Dude! :lol: Can´t blaim a man for trying!

Men du skall inte se bort ifrån att den kanske dyker upp på ett K&S nära dig snart! ;)

Jim

Mårtenssons ur Brookfield