• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite lajvbilder på nya Seadwellern

john b

Rolex
Schysst klocka.

Som en subc fast bättre.

140075192444_edit_1400752039311.jpg










Tycker den här klockan är den perfekta uppgraderingen.
Jag gillar minutmarkeringarna på vridringen, mer funktionellt än på Subben och det keramiska inlägget med sina reflektioner dämpas lite.
Den är förstås lite högre än Subben, men känns rätt nätt ändå i jämförelse då bandhornen är lite smäckrare.

Den är dock tyngre, låset med vik-dykförlängningen balanserar dock klockan väl.


Eg är väl den gamla Seadwellern lite snyggare enligt mig, ffa de med matt tavla. Men den här vågar man ju använda lite mer och så är den billigare.

Tack för titten.
 

john b

Rolex
Snygg som få, men jag förstår inte vaför "pärlan" på inserten sticker upp så mycket.

Den sticker upp någon mm det är sant. Ser värre ut på bilderna än irl. Glaset är klart högre upp ovanför vridringen och lär få ta smällarna ändå.
Jag gillar att pärlan ger lite 3d till vridringen.
 

Ryttaren

Rolex
Mycket trevlig, snyggt!... men fattar fortfarande inte varför det är 4 minutmarkeringar till klockan 15 och sedan bara 3 mellan siffrorna....nån som vet?

Gissar att det blir mindre stökigt, men kan bli lite förvirrande att matcha rätt minut?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Mycket trevlig, snyggt!... men fattar fortfarande inte varför det är 4 minutmarkeringar till klockan 15 och sedan bara 3 mellan siffrorna....nån som vet?
Tror det nämnts tidigare, men det är för att 20, 30, 40 och 50 tar mer plats än 10, det får helt enkelt inte plats. Men detta har Rolex löst genom placeringen av siffrorna där yterkanten av dom olika siffrorna motsvarar ett minuttal.
 

john b

Rolex
Mycket trevlig, snyggt!... men fattar fortfarande inte varför det är 4 minutmarkeringar till klockan 15 och sedan bara 3 mellan siffrorna....nån som vet?

Gissar att det blir mindre stökigt, men kan bli lite förvirrande att matcha rätt minut?


Kul, inte tänkt på det.
Det är ju lite mindre plats bredvid siffrorna 20-30-40-50 än det förhållandevis smala numret 10.
en schysst detalj är dock att minutmarkeringarna (de som rolex valt att markera) exakt linjerar minutmarkeringarna i tavlan. Så det är inte hafsigt 3 pluppar mellan 20 och 25-markeringensiffrorna utan högst medvetet för att det inte skall bli stökigt men fortsatt funktionellt.
 

Adl_Sthlm

Cartier
Den e riktigt snygg! jag gillar verkligen att dom har gjort minutmarkeringar runt hela ringen skulle gärna haft så på min 116613LB..
 

Snårtas

Rolex
Var och kände på den förra veckan och jag kan bara hålla med. Mer harmonisk boett än SubC - uppväger eventuell nackdel med att den är högre. Grymt fin och på "vill-ha-nån-gång-i-framtiden-listan"!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Grymt fin. Tycker maxicase boetterna rent allmänt ser riktigt bra ut. Denna ser tom bättre ur u boetten.
 

Skolläraren

Panerai
Otroligt snygg!



...var det bara jag som hoppades på att någon skulle vara utklädd till Sagan om Ringen-alv men med en Rolex på handleden?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var in och kände på den idag. Riktigt fin. Hade min egen Dweller på mig så jag kunde jämföra rätt bra. Tycker den nya har en boett som är riktigt fin, bättre form än de vanliga maxicasen. Länken och lås är ju mil bättre än på min. I alla fall när man fingrar på den. När den väl sitter på armen känns skillnaden inte nämnvärt. Att indexen är lite större är ngt en gamling som jag gillar. Kan kännas lite smått på min modell.
Tycker dock att vridningen inte vinner på minutmarkeringarna. Riktigt riktigt fin klocka i alla fall! Tror inte jag kommer sälja den jag har för att "byta upp mig". Men hade jag inte haft den så skulle denna vara en klar drömklocka!
 
Topp