• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite mera ingående info om King Seiko 5246-6000

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
%EC%84%B8%EC%9D%B4%EC%BD%94%ED%82%B912.jpg


Jag har blivit förhäxad.... Har aldrig varit en vintage-kille direkt.... Men denna. -Wow!:hungry:

Någon som av mera inåtgående info om dessa?
 

DrDre

Patek
%EC%84%B8%EC%9D%B4%EC%BD%94%ED%82%B912.jpg


Jag har blivit förhäxad.... Har aldrig varit en vintage-kille direkt.... Men denna. -Wow!:hungry:

Någon som av mera inåtgående info om dessa?

Det finns en kille på TTT, Kuma-Sun (eller något i den stilen) som har en helt makalös samling av gamla fina vintage Seikos (GS, KS Seikos etc). Om du postar frågan där så kan han nog berätta mer och dessutom förmodligen visa upp tre olika varianter av den modellen från sin egen samling.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det finns en kille på TTT, Kuma-Sun (eller något i den stilen) som har en helt makalös samling av gamla fina vintage Seikos (GS, KS Seikos etc). Om du postar frågan där så kan han nog berätta mer och dessutom förmodligen visa upp tre olika varianter av den modellen från sin egen samling.
Skickar eventuellt en fråga till TTT också... Jo, Kuma har riktigt fint vintage...
 

_jonte

Patek
Ja den är grymt fin den där KS Special. En av de senare King Seiko modeller som gjordes och just KS52-verket anses som ett av de bästa, eller det bästa, av alla vintage Seiko verk. Det sitter samma verk i min 5217 Lord Matic, men då tredje siffra 2'a istället för 4'a så ska det vara av lite lägre finish.
Tyvärr tror jag den där tavlan är ommålad. Mycket fin ändå och i toppskick som den är nu, men alltid roligare med original.
Priser på denna modell brukar ligga från 4000 för ett tråkigt ex upp till över 6000 för ett fint ex.
Min LM-5217:
2013-06-04123717.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ja, den där är verkligen fin. Du har för övrigt fått ett gott råd: Ställ frågan på TTT och håll tummarna för en härlig föredragning om King Seiko.

A
 
Topp