• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite nytt tack !!

Boris Balkan

Fark you!
Jag gillar Rolex och har haft flera, och många Omega.
Tanken var lika mycket riktad till mig själv att vi följer samma spår lite, fel eller inte vad vet jag ??
Känns bara som det kunde vara kul med lite nya märken här ibland.
Dominansen av Rolex och Omega är säkert 80% och jag bidrar oftast till detta med :)

Det du glömmer är att även om det bland oss är dominans av R O L E X och omega och att vi nästan dränks i bilder av SUBar så är det ovanliga klockor ute bland "vanliga" människor.
 

Portofino

Panerai
Tja hade jag haft mer pengar än jag orkat med så hade jag säkert slagit till på ngn av dessa. Sedan hade jag köpt en riktigt jävla gul lambo, skaffat en tiger som husdjur och bosatt mig i södra frankrike. Spenderat dagarna med att dricka pastis, tuta på flickor och krascha ovan nämnd lambo...

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

corbendallasx

Friends of KS
Det du glömmer är att även om det bland oss är dominans av R O L E X och omega och att vi nästan dränks i bilder av SUBar så är det ovanliga klockor ute bland "vanliga" människor.
Fast det faktum gör ju inte forumet roligare precis.

Jag förstår TS. Det känns som man borde ta av skygglapparna och se sig om lite. Nog måste klockvärlden vara större och roligare än detta fokus på Rolex, Omega och till viss mån Seiko?
Var är dom som vill och vågar vara annorlunda? :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Slänger in en rekommendation att besöka forumets avdelning för vintage. Där flödar det av udda böjelser, en hel del naket också! ;)

(Det sista var rent säljsnack, jag ljög, det är inget naket i vintage)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Det verkar som Rolexägare behöver skor med stålhätta, så kanske de inte behöver känna sig så trampade på. Medstil tog upp nå't som han har helt rätt i. Inget fel på Rolex, men snacka om mainstream på detta forum. Det är ju ett kockforum. Det hörs ju på namnet. Det heter ju inte Rolexsnack. Förresten, det kanske borde byta namn.
 

babanker

Panerai
Rolex tillverkar allting inhouse och de gör det ju ganska bra kan väl alla hålla med om, tom så bra att de klarar att hålla kvar riktiga klocknördar trots att de blivit rätt "mainstream".

Jävla Yohiosnack. Who's who.
 
Topp