• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite onsdagspill - nybörjarfix

Psykel

Patek
Pillat i nya batterier i några gamlingar idag. Första staplande stegen mot klockfix!
Det är min gamla Timex från nån gång på andra halvan av 90-talet. Hade DN på mellan- och högstadiet.
De två andra klockorna var min fasters, som jag fått igång åt min lillasyster. "SVSO"-klockan misstänker jag är nåt jobbrelaterat, då min faster jobbade inom barnpsykiatrin. Bandet är tyvärr lite för kort för min lillasyster dock, så ska fixa något nytt. Tänkte förmodligen försöka göra ett själv!
Sista klockan är en riktig party-Swatch! Kul med skelettverk på en quartzare.
ImageUploadedByTapatalk1432747573.086797.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Bra början. :)
Sen ger du dig på mekaniska klockor, och inser hur dålig syn man har. Haha
Gör som mig, hitta billiga klockor och prova med. Skitkul.
 

Psykel

Patek
Bra början. :)
Sen ger du dig på mekaniska klockor, och inser hur dålig syn man har. Haha
Gör som mig, hitta billiga klockor och prova med. Skitkul.

Det är lite det som är tanken! Min bruksklocka och första och hittills enda "riktiga" klocka, en Seiko 5, är automatisk och även fast det inte är något särskilt tjusigt urverk i så tycker jag att mekaniken och hantverket är helt otroligt vackert! Har spanat lite på loppisar och så efter något lämpligt, men det är knepigt att hitta något bra för en vettig peng om man inte känner till de riktiga guldställena. Men jag är Stockholmare, så borde inte vara nåt problem med tillgängligheten egentligen.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Börja med ett billigt fick ur. Större delar, vilket ger en en bättre chans att lära sig hur det fungerar utan att bli tokig på hur smått allt är. :)
Kolla min tråd med balansaxel här.
 

Psykel

Patek
Börja med ett billigt fick ur. Större delar, vilket ger en en bättre chans att lära sig hur det fungerar utan att bli tokig på hur smått allt är. :)
Kolla min tråd med balansaxel här.

Det ska jag, tack för tipset! Har faktiskt varit sugen på ett fickur, så lika bra att leta reda på ett!
 
Topp