• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite panik.

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tror du får gå till någon fristående urmakare så som farfars eller ABC. Vet inte hur tillgången på delar till 861 är, men förhoppningsvis finns det om du är beredd att lägga de pengarna. De som lämnat in klockorna till dem verkar iaf nöjda, och jag tror servicen blir i samma klass?!
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Jag tror du får gå till någon fristående urmakare så som farfars eller ABC. Vet inte hur tillgången på delar till 861 är, men förhoppningsvis finns det om du är beredd att lägga de pengarna. De som lämnat in klockorna till dem verkar iaf nöjda, och jag tror servicen blir i samma klass?!

Får se hur det går i nästa vecka, håller tråden levande så alla lär sig :)
 

Icaras

Rolex
Jag tror du får gå till någon fristående urmakare så som farfars eller ABC. Vet inte hur tillgången på delar till 861 är, men förhoppningsvis finns det om du är beredd att lägga de pengarna. De som lämnat in klockorna till dem verkar iaf nöjda, och jag tror servicen blir i samma klass?!
Borde inte 861 ha i princip samma delar som 1861? Har för mig att det bara vara "dekorationen" och att någon del byttes till silicon, kanske är helt ute och cyklar :D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Borde inte 861 ha i princip samma delar som 1861? Har för mig att det bara vara "dekorationen" och att någon del byttes till silicon, kanske är helt ute och cyklar :D


Så kan det säkert vara, jag har ingen aning. Vet inte om det är lättare att få tag på delar till 1861, kanske då det är nyare.
Bara att höra med dem fristående som finns, om det är lättare att få tag på 1861 delar och de passar i klockan är det väl bara att köra, den är ju franken vilket fall som helst.
Egentligen är ju reservdelar förunnat Omegas AD-verkstäder vilket gör det lite knepigt med tillgången, det går ju dock alltid att lösa om man hostar upp, någon sitter med delar därute. :)

Jag tycker klockan ser den trevlig ut och så länge du meddelar eventuella köpare i framtiden så behöver man inte vara en besserwisser! ;)
 
Topp