• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite småsnack om Seiko "Baby Tuna"

Nicke75

Patek
2-Faktor
:seiko::seiko::seiko:Har sökt i forumet men kan ej se att
Seiko SRP637k1 har någon direkt tråd.
Så till saken,har själv beställt en och är lite nyfiken på hur ni som har eller haft den upplevde Baby Tuna?
Har givetvis sett massa klipp och så på tuben.
Ni som har den upp med bilder,och lite info:p
 

Antonovich

Breitling
Tycker dom är rätt fräcka, tittat på många gånger, men siffrorna på urtavlan gör att jag helt enkelt inte kan med att handla. Det blir för plottrigt. Ibland är det dom små sakerna som gör det, både till det bättre och sämre...

Släng gärna upp några bilder när du fått den dock, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. :bag:
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Den är verkligen ett as. Dock inte överdrivet stor. Jag tycker den funkar på min tunna handled (17 cm). Blir givetvis något mindre på läder, än originallänken. Länken är för övrigt riktigt skön. Kommer dock sälja min, har fått ha-begär för en Seiko Sarb009/011. Ska försöka lägga upp här på KS. Har dock inte tillräckligt många inlägg än. Jag jobbar mig sakteligen uppåt! ;)

IMG_20161023_175858696.jpg
IMG_20161023_175940341.jpg
IMG_20161023_175953250.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Också haft en. Prisvärd minst sagt. Men för mig föll den på att den inte klassas som en riktig Tuna och är inte heller lika snygg.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ägde en ett tag. Rolig klocka men både för hög och stor för mig, skyddet runt kronan gjorde också att min favorit-tic (snurra vridring) inte alls gick tillräckligt enkelt. De faktorerna kombinerat med att den har samma handset som min Shogun och samma verk som Turtle gjorde att den fick vandra iväg. Trevlig bekantskap dock!
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Har själv haft både 637 och 655. Varje gång jag öppnade klocklådan så slutade det med att jag alltid istället tog på mig min Monster eller en Tuna. Vet inte riktigt vad det var men de föll mig aldrig i smaken. Sålde bort både och har inte saknat dem sedan dess. Tycker Monster eller Tuna är betydligt finare och känns mer gedigna :)
 

subarashi

Breitling
Tur att smaken är som baken.. Själv sålde jag min skx007 för 655ans skull. Har velat ha en enda sen jag såg den, men skxen gick före då den var billigare. Saknar den lite men tror att 655 kommer att kännas bra på handleden.
Personligen så har jag svårt för monster, och skulle jag köpa en Tuna så skulle jag inte vara nöjd om det inte var 1000m...
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Tur att smaken är som baken.. Själv sålde jag min skx007 för 655ans skull. Har velat ha en enda sen jag såg den, men skxen gick före då den var billigare. Saknar den lite men tror att 655 kommer att kännas bra på handleden.
Personligen så har jag svårt för monster, och skulle jag köpa en Tuna så skulle jag inte vara nöjd om det inte var 1000m...
Absolut, smaken är som baken. Just 655 satt aldrig riktigt bra på min handled, vilket säkerligen har att göra med att man är alldeles för tanig :)
 
Topp