• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite tankar och funderingar om min trasiga klocka...

KenKun

Patek
2-Faktor
Nu har jag äntligen fått tillbaka min Sinn.

Vad var det för fel på den då? Ingen jävla aning!
Enligt Sinn själva, så har de alltså justerat klockan.
Hm, jaha?
Ska en knappt 3 månader gammal klocka verkligen skickas in för justering?

Nåväl, nu är den på min arm igen. Får se om gångreserven fungerar bättre denna gång. Serviceboxen är ju rätt fin, så det är ju alltid något :)

Vill även tacka Eriksson Urhandel för grym service!

zlmYakA.jpg
 

Limpas

Cartier
Nu har jag äntligen fått tillbaka min Sinn.

Vad var det för fel på den då? Ingen jävla aning!
Enligt Sinn själva, så har de alltså justerat klockan.
Hm, jaha?
Ska en knappt 3 månader gammal klocka verkligen skickas in för justering?

Nåväl, nu är den på min arm igen. Får se om gångreserven fungerar bättre denna gång. Serviceboxen är ju rätt fin, så det är ju alltid något :)

Vill även tacka Eriksson Urhandel för grym service!

zlmYakA.jpg
Skönt att ni återförenades igen och hoppas att den funkar som den ska nu :) Min har vart inne åtta veckor nu och dröjer minst tre till :(
 

Ingeröd

Omega
Sinn är ju inte jättesnabba. Hade min EZM 2 inne på 1000-milaservice för batteribyte (och olje-, visar- och tavelbyte) i somras, och det tog c:a två månader.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Sinn är ju inte jättesnabba. Hade min EZM 2 inne på 1000-milaservice för batteribyte (och olje-, visar- och tavelbyte) i somras, och det tog c:a två månader.


Aha, tråkigt att det ska vara så... förhoppningsvis kommer det att dröja ett par år nu innan jag behöver skicka iväg den igen :)
 

Limpas

Cartier
Hm, varför så länge?
Från början sa de sex veckor. Sedan hörde de av sig och sa att enligt Sinn så var klockan stötskadad och således inget garantiärende. Lagom kul när man köpte klockan begagnad och hann ha den i två veckor.. Sinn är dock snälla och ska fixa det ändå, men det skulle tydligen ta rätt mycket längre tid då. Jag kan förstås inte ställa några större krav när de gör det på good will, men trist när det tar så lång tid :( Nackdelen med att köpa begagnat.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Från början sa de sex veckor. Sedan hörde de av sig och sa att enligt Sinn så var klockan stötskadad och således inget garantiärende. Lagom kul när man köpte klockan begagnad och hann ha den i två veckor.. Sinn är dock snälla och ska fixa det ändå, men det skulle tydligen ta rätt mycket längre tid då. Jag kan förstås inte ställa några större krav när de gör det på good will, men trist när det tar så lång tid :( Nackdelen med att köpa begagnat.

Nej, vad tråkigt... Jag antar att säljaren inte ville ta något ansvar...
 

Limpas

Cartier
Nej, vad tråkigt... Jag antar att säljaren inte ville ta något ansvar...
Vet inte om man kan kräva så mycket från säljaren heller. Ingen avvikelse uppmätt vid försäljningen utan "den gick bra" och när jag började märka att den drog sig så tänkte jag att det skulle gå på garanti och sa därför inget till säljaren utan räknade med att det skulle ordna sig relativt smärtfritt. Nu två månader senare så kan ju inte säljaren göra så mycket ändå (eftersom Sinn är snälla och fixar den). Den är hos Sinn tills den är klar och jag (eller snarare säljaren) får vara glad att Sinn tog smällen. Annars hade jag nog ställt krav på säljaren och då kanske det hade ordnat sig ändå :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vet inte om man kan kräva så mycket från säljaren heller. Ingen avvikelse uppmätt vid försäljningen utan "den gick bra" och när jag började märka att den drog sig så tänkte jag att det skulle gå på garanti och sa därför inget till säljaren utan räknade med att det skulle ordna sig relativt smärtfritt. Nu två månader senare så kan ju inte säljaren göra så mycket ändå (eftersom Sinn är snälla och fixar den). Den är hos Sinn tills den är klar och jag (eller snarare säljaren) får vara glad att Sinn tog smällen. Annars hade jag nog ställt krav på säljaren och då kanske det hade ordnat sig ändå :)

Det kan jag förstå. Schysst av Sinn att bjuda på det :)
 
Topp