• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite tankar om Breitling

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Bara för att jag gillar min B-1 så jäkla mycket :p
Och snart en till flygare på ingång. Tror jag ska snöa in på det temat ett tag :watching:
image.jpg
 

svesam

Rolex
Eftersom ministern tydligen berövat oss på tråden Dagens Breitling av svesam så hoppas jag han låter 80talisten 's tråd vara i fred. Vi Bretlingfolk vill gärna få visa våra alster utan att de drunknar bland Rollarna. Och trådstarten hade en djupare tanke än att bara visa upp dagens klocka, som by the way råkar vara denna:

Är min tråd borttagen helt ?
Trist... :(

Delar Tobbes förhoppning att denna tråd får vara kvar...

/Daniel
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tyckte väldigt mycket om Navitimer när jag kollat på klockor.
Nu tycker jag att dom är ruskigt röriga och bara jobbiga att se på.
Men SOH är en riktigt stilren och snygg klocka som jag knappast skulle skämmas över att bära!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tyckte väldigt mycket om Navitimer när jag kollat på klockor.
Nu tycker jag att dom är ruskigt röriga och bara jobbiga att se på.
Men SOH är en riktigt stilren och snygg klocka som jag knappast skulle skämmas över att bära!

Det är verkligen två helt olika klockor.
Jag tycker också mycket om SOH men när jag bär Navitimern tänker jag inte så mycket på att tavlan är plottrig. Nej jag sitter bara där och drömmer mig saligt in i denna kultklocka och känner mig lycklig och privilegierad att få äga en. Och då ska det vara en av de gamla manuella. Vadå? Vad klockan är? Är det väsentligt? Ca någonting......
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är verkligen två helt olika klockor.
Jag tycker också mycket om SOH men när jag bär Navitimern tänker jag inte så mycket på att tavlan är plottrig. Nej jag sitter bara där och drömmer mig saligt in i denna kultklocka och känner mig lycklig och privilegierad att få äga en. Och då ska det vara en av de gamla manuella. Vadå? Vad klockan är? Är det väsentligt? Ca någonting......
Den är super vass :p
 

svesam

Rolex
Det är verkligen två helt olika klockor.
Jag tycker också mycket om SOH men när jag bär Navitimern tänker jag inte så mycket på att tavlan är plottrig. Nej jag sitter bara där och drömmer mig saligt in i denna kultklocka och känner mig lycklig och privilegierad att få äga en. Och då ska det vara en av de gamla manuella. Vadå? Vad klockan är? Är det väsentligt? Ca någonting......


En navitimer står högt upp på önskelistan :)

/Daniel
 

BOTL

Panerai
Lite rolig läsning detta, kanske beror det på vem man lyssnar på. Det är första gången på detta forum jag blir sugen att ändra ton till en mindre ödmjuk men ska ge fan i det och bita mig i tungan:D (denna tråd kommer besökas på en karatefylla sa farbrorn som har manliga handleder som kräver en klocka av samma rang :cool:)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det är verkligen två helt olika klockor.
Jag tycker också mycket om SOH men när jag bär Navitimern tänker jag inte så mycket på att tavlan är plottrig. Nej jag sitter bara där och drömmer mig saligt in i denna kultklocka och känner mig lycklig och privilegierad att få äga en. Och då ska det vara en av de gamla manuella. Vadå? Vad klockan är? Är det väsentligt? Ca någonting......

Ohja! Går inte ens att jämföra.
Jag tyckte om Navitimern med allt den kan göra, det är riktigt coolt.
Men nu har jag fått upp ögonen för lite simplare design och SOH gör det snuskigt bra!
Har dock aldrig testat en navitimer, borde ta och göra det så blir man kär igen ;)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Lite rolig läsning detta, kanske beror det på vem man lyssnar på. Det är första gången på detta forum jag blir sugen att ändra ton till en mindre ödmjuk men ska ge fan i det och bita mig i tungan:D (denna tråd kommer besökas på en karatefylla sa farbrorn som har manliga handleder som kräver en klocka av samma rang :cool:)


Vad är det som du “ irriterar “ dig på?
 

BOTL

Panerai
Vad är det som du “ irriterar “ dig på?

Läs första sidorna i tråden, när man ser ner på ett kvalitetsmärke för att två grupper använder den (turkar, dörrvakter) tycker jag man är helt fel ute.

Man talar som att det är en självklarhet att dessa grupper är inget man ser upp till utan tvärtom. Jag håller på och lär mig om klockor.
Jag vill hellre höra villa modeller som går sönder så att kvaliteten sjunker och därav ett märke man inte tycker om. Att utvecklas som samhälle, forum, individer är en självklarhet och jag kämpar med det dagligen. Jag misslyckas ofta MEN jag kämpar på.

/turken med en bling Breitling, f.d.. Ordningsvakt med ett jäkligt stort hjärta och vilka att utvecklas.



Ben Bockbrännarbolmers
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Måste säga: bra skrivet Botl. Naturligtvis ska vi inte hålla på och skriva nedsättande över huvud taget. Ibland blir det nog fel när man inte riktigt tänker efter hur det man skriver kommer att uppfattas. Själv bumpade jag denna tråd för att vi ska ha en befintlig tråd att skriva vår kärlek till Breitling i. Hoppas vi kan ägna oss åt det!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Visst, som ägare av en B-1'a kan man inte annat än att vara nyfiken på B50'an med egenutvecklat verk!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det ska alltid klankas ned på Breitling, jag vet inte varför. Oftast från ägare av ett annat bekant märke. ;)
Hoppas vi får ha den här tråden ifred. Jag håller helt med dig BOTL, jag var bara nyfiken vad som taggade igång dig.

Edit: Jag visste varken att du är Turk eller dörrvakt :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det här är en bra tråd. Undrar bara om man kan få smyga in en Glycine airman då och då. Tillhör ju ändå flygarfamiljen. Ni bestämmer :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ska hämta en idag. Ligger på posten. Airman 9. Bara för det lägger jag senare upp en handledsbild i den här tråden :)
 

BOTL

Panerai
Jag tror vi inte ska agitera forumsadminen eftersom det bara finns en dagen klocktråd osv.

Men lägg gärna upp en bild med nån rad information till mig som inte kan något om den klockan så bör vi ha löst det på ett sätt som inte kan störa nån. :)
 

Patrik J

Rolex
Det är verkligen två helt olika klockor.
Jag tycker också mycket om SOH men när jag bär Navitimern tänker jag inte så mycket på att tavlan är plottrig. Nej jag sitter bara där och drömmer mig saligt in i denna kultklocka och känner mig lycklig och privilegierad att få äga en. Och då ska det vara en av de gamla manuella. Vadå? Vad klockan är? Är det väsentligt? Ca någonting......


Vadå plottrig? Det går ju alldeles utmärkt att se om det är för- eller eftermiddag i alla fall ;)

 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Framför allt på en Cosmonaute! Skulle gärna ropa in den de har på Kaplans om man hade pengarna. Vilket årtal är det på din?
 
Topp