Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lite verk, ev till salu

Diskussion i 'Vintage' startad av Ako, 28 maj 2014.

1. Ako
    Trådstartare

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    En polare köpte loss lite verk av nån som tog guld casarna ...tudorn är väl finast följt av zenithen...lite coolt att Certinas tavla är märkt med Kockums ...
    Om någon eller några är intresserade så skicka ett pm.
    Jag lägger det här och inte bland annonserna för detta inte är en ren säljes inlägg, hoppas ingen surnar till!

image.jpg
    image.jpg

Jens och Fixoflex gillar detta.
  2. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Att skrota till synes flera fina klockor för guldvärdet är inte min melodi, tycker det är respektlöst och det gör lite ont i mig att se. Bara mina åsikter, lycka till!

DrSbaitso, yonsson, SenorE och 7 andra gillar detta.
  3. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Det är ju oftast inte så mycket guld heller. Man skulle tjäna mer på att sälja klockan i sin helhet.

Ariste, LongCon, Ako och 1 annan gillar detta.
  4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Speciellt Tudorn...

rillesnille, SenorE, Ariste och 2 andra gillar detta.
  5. Ako
    Trådstartare

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Tror att detta blivit gjort för länge sedan...
    Tråkigt i vilket fall som helst...

eriksson850, Ariste och LongCon gillar detta.
  6. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Verkar ju sorgligt nog inte vara speciellt ovanligt, med tanke på hur ofta man ser verk i detta skick till salu på t.ex tratten. :(

Ariste gillar detta.
  7. Strindberg

Strindberg Biskop

Jag jobbar ju med (bland annat) att skrota ur. Känns tråkigt, men 99% av dem är värda mindre som klockor än som skrot. En dussinGenevé graverad med HIAB på baksidan går vi mer plus på i guldvärde än som klockförsäljning. Lägg då till att de ofta legat i tio år i en låda och har oservade verk, vilket gör dem till riskfyllda försäljningsobjekt.

Då man som firma ska sälja en begagnad klocka har man skyldighet att lämna två års reklamationsrätt, och att sälja begagnade guldisar med en så pass marginal att man kan backa upp det ekonomiskt funkar inte. Alternativet är att sälja dem via exempelvis Kaplans, då man slipper reklamationsrätten, men dels går det bort en hel del i provision, dels skulle man få ännu sämre för dem om det låg många ute varje gång det var lilla klockor.

Så för att summera, det är tråkigt med alla skrotade ur, men det är något man får leva med.

Sen köper vi klockor som vi inte skrotar också. Skulle aldrig peta isär till exepel Tudorn och skrota den.

Ako gillar detta.
  8. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Zenithen var cool, har tyvärr ingen aning om vad jag skulle ha den till.

Ako gillar detta.